KudoZ home » French to Dutch » Other

patriarchal

Dutch translation: het nog sterk patriarchale karakter van de eisen die sommige werkgevers stellen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:patriarchal (les exigeances de certains employeurs)
Dutch translation:het nog sterk patriarchale karakter van de eisen die sommige werkgevers stellen
Entered by: xuomil

20:36 Feb 21, 2002
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: patriarchal
les exigences encore très patriarchales de certains employeurs
chacha
het nog sterk patriarchale karakter van de eisen die sommige werkgevers stellen
Explanation:
of: van de eisen van sommige werkgevers.

Als je hier de Franse zinsconstructie overneemt, onstaat er een ongewenst vervreemdend neveneffect. Aangezien het om het karakter van de eisen gaat, nl sterk patriarchaal, kies ik voor deze oplossing. Eisen kan ook vervangen worden door voorwaarden.
v Dale:
3 voorwaarde voor een tegenprestatie
voorbeeld
+ werkwoord
akkoord gaan met zijn eisen
Selected response from:

xuomil
Netherlands
Grading comment
inderdaad, het klinkt beter om het over het karakter van de eisen te hebben.
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1patriarchaal
Elisabeth Ghysels
4het nog sterk patriarchale karakter van de eisen die sommige werkgevers stellenxuomil
3karakteristieke eisen daterend vanuit de oude doos (of niet meer van deze tijd)Camel


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
patriarchaal


Explanation:
de nog erg patriarchale behoeften van sommige werkgevers

--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-21 21:05:57 (GMT)
--------------------------------------------------

afhankelijk van de samenhang voor exigences: \"voorwaarden\" i.p.v. \"behoeften\", of zelfs \"regels\"


    Reference: http://www.pwnet.nl/personeelszaken/regelgeving/gedragscodes...
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxsanhara
2 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het nog sterk patriarchale karakter van de eisen die sommige werkgevers stellen


Explanation:
of: van de eisen van sommige werkgevers.

Als je hier de Franse zinsconstructie overneemt, onstaat er een ongewenst vervreemdend neveneffect. Aangezien het om het karakter van de eisen gaat, nl sterk patriarchaal, kies ik voor deze oplossing. Eisen kan ook vervangen worden door voorwaarden.
v Dale:
3 voorwaarde voor een tegenprestatie
voorbeeld
+ werkwoord
akkoord gaan met zijn eisen



    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=patriarchale+eisen&lr=
xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297
Grading comment
inderdaad, het klinkt beter om het over het karakter van de eisen te hebben.
bedankt

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
karakteristieke eisen daterend vanuit de oude doos (of niet meer van deze tijd)


Explanation:
Ik weet niet tot welke lezers de vertaling gericht is, doch 'patriarchaal' vind ik zo'n weinig veelzeggende betekenis bestemd voor een groter publiek.

Camel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25