KudoZ home » French to Dutch » Other

une axe majeur de réflexion

Dutch translation: het centrum van beleidsoverwegingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:un axe majeur de réflexion
Dutch translation:het centrum van beleidsoverwegingen
Entered by: Jan Duinstra

21:16 Feb 28, 2002
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: une axe majeur de réflexion
de volledige zin is= Le couplage téléphonie-informatique constitue un axe majeur de réflexion des entreprises pour accroître leur réactivité.
Rietje
is in het centrum van de beleidsoverwegingen
Explanation:
Het samengaan van de telefonie et informatica is in het centrum van de beleidsoverwegingen bij ondernemingen
teneinde hun reactiviteit te vergroten.

( En niet om de activiteiten uit te breiden, maar een groter reactief vermogen te hebben door de samenwerking van twee belangrijke componenten)

Financial manager gedurende meer dan 20 jaar.

Selected response from:

Jan Duinstra
France
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4is in het centrum van de beleidsoverwegingen
Jan Duinstra
4 -1een toonaangevend ingenieus spilfiguurCamel
4 -1een belangrijke kruisbestuivingxuomil


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
een belangrijke kruisbestuiving


Explanation:
"Door het samengaan van telefonie- en informatietechnologie onstaat een belangrijke kruisbestuiving en daarmee de voorwaarde voor (wederzijdse)uitbreiding van de bedrijfsactiviteiten."

Het gaat hier denk ik om het idee, niet om een letterlijke overbrenging van de in de brontekst gekozen formulering. In B2B wordt deze term vaak gebruikt om een win-win situatie uit te drukken, in een tot de verbeelding sprekend pleidooi voor een bepaald zakelijk beleid, bij zakelijke onderhandelingen of de verantwoording van beleid. De “axe” en “reflexion” refereren ook aan het beeld van een brug slaan tussen twee werelden, het combineren van ideeën en mogelijkheden, waardoor twee bedrijfsactiviteiten elkaar versterken, vandaar deze oplossing.

xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Duinstra: Het gaat om het nadenken over dit samengaan van de telefonie et informatie: dit verhoogt de reactiveit, en heeft geen uitbreiding van activiteiten tot gevolg.
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
een toonaangevend ingenieus spilfiguur


Explanation:
**

Camel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Duinstra: Geeft geen enkele inhoudelijke informatie
10 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
is in het centrum van de beleidsoverwegingen


Explanation:
Het samengaan van de telefonie et informatica is in het centrum van de beleidsoverwegingen bij ondernemingen
teneinde hun reactiviteit te vergroten.

( En niet om de activiteiten uit te breiden, maar een groter reactief vermogen te hebben door de samenwerking van twee belangrijke componenten)

Financial manager gedurende meer dan 20 jaar.



Jan Duinstra
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 40