KudoZ home » French to Dutch » Other

rhétoricienne

Dutch translation: ik zit in de retorica


19:33 Mar 2, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: rhétoricienne
je suis rhétoricienne au collège...
chris
Dutch translation:ik zit in de retorica
Explanation:
= de laatste klas van de humaniora (au moins au Belgique)
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
rapide et efficace :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4laatstejaars aan het college / retorica-studente
Evert DELOOF-SYS
4ik zit in de retorica
Elisabeth Ghysels


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ik zit in de retorica


Explanation:
= de laatste klas van de humaniora (au moins au Belgique)

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 55
Grading comment
rapide et efficace :-)

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
laatstejaars aan het college / retorica-studente


Explanation:
Ik ben laatstejaars (studente) aan het college

En Belgique on dit aussi:
-Ik ben laatstejaars middelbaar scholier/scholierster
-Ik zit in de retorica

Réf.:

"... kan ik ermee leven. Ik ben laatstejaars, en de differentiatie die ik gekozen heb
is TCK: Technische Computerkunde in de volksmond. Sommigen zijn van mening dat ..."

www.esrac.ele.tue.nl/~martijnc/

et

"... Hallo, ik ben laatstejaars studente tekstschrijven en ik zoek voor een aantal artikels
mensen (alle leeftijden) die naast hun studie of baan actief zijn als ..."

www.vrijwilligerscentrale.nl/amsterdam/bodyvrij_meninglezen...

et

"... [ Vrijdag 17 november ... De hacker, een laatstejaars middelbaar scholier zo ... leggen met
de scholier die verantwoordelijk was ... solid rock: Ik ben me ervan bewust ..."

www.decursor.be/Surf/Hack_Demorgen/

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-02 21:46:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Uiteraard niet \'scholierster\', wel \'scholiere\'

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-03 01:46:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Uiteraard niet \'scholierster\', wel \'scholiere\'

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xuomil: laatste jaars middelbare school is in het Nederlands: ik zit in de eindexamenklas.
2 hrs