KudoZ home » French to Dutch » Other

autour de thème

Dutch translation: over hun beroepsaangelegenheden.....


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:autour de thème
Dutch translation:over hun beroepsaangelegenheden.....
Entered by: Camel

18:52 Mar 20, 2002
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: autour de thème
Ces associations ou clubs sont des lieux de rencontre entre secrétaires autour de thème intéressant leur métier.
chacha
over hun beroepsaangelegenheden.....
Explanation:
ze kunnen daar van gedachten wisselen over allerhande zaken waarmee ze beroepshalve geconfronteerd worden (werden)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 00:24:54 (GMT)
--------------------------------------------------

\'beroepsbelangen\' zou het hier misschien ook kunnen doen, hangt af van de context, indien er bijv. een syndicaal aspect aan verbonden is.
Selected response from:

Camel
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3rond een themaLinda Ferwerda
4waar ze ideeën kunnen uitwisselen over hun interessante werk.
Nienke
4over hun beroepsaangelegenheden.....Camel


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
rond een thema


Explanation:
letterlijk te vertalen

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
4 mins

agree  Serge L: ja, maar dan in het meervoud, in de Franse tekst staat een fout
1 hr

agree  Els Peleman
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
over hun beroepsaangelegenheden.....


Explanation:
ze kunnen daar van gedachten wisselen over allerhande zaken waarmee ze beroepshalve geconfronteerd worden (werden)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 00:24:54 (GMT)
--------------------------------------------------

\'beroepsbelangen\' zou het hier misschien ook kunnen doen, hangt af van de context, indien er bijv. een syndicaal aspect aan verbonden is.

Camel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
waar ze ideeën kunnen uitwisselen over hun interessante werk.


Explanation:
Er zijn zoveel mogelijkheden! Het Frans is altijd 'un peu lourd'.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30