KudoZ home » French to Dutch » Other

découpage des portiers

Dutch translation: (administratieve) indeling(en) van portiers


08:51 Jun 4, 2002
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: découpage des portiers
Nos travailleurs de nuits:

Raymond A., depuis 32 ans à l'entreprise, travaille aux découpages des portiers.
Hans Hereijgers
Dutch translation:(administratieve) indeling(en) van portiers
Explanation:
lijkt me in deze context een van de weinige mogelijkheden.
Waarom dit nu precies 's nachts moet gebeuren blijft onduidelijk...

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(administratieve) indeling(en) van portiers
Evert DELOOF-SYS
4découpage des portiers
Bart B. Van Bockstaele
4afdeling routing en distributiexuomil


Discussion entries: 3





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(administratieve) indeling(en) van portiers


Explanation:
lijkt me in deze context een van de weinige mogelijkheden.
Waarom dit nu precies 's nachts moet gebeuren blijft onduidelijk...

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xuomil: 's nachts worden informaticaprocessen verwerkt omdat er dan minder verkeer is op het netwerk en het minder storing oplevert in het bedrijfsproces als zich een onregelmatigheid voordoet tijdens de geheel of gedeeltelijke automatische verwerking.
33 mins
  -> juist, maar wat heeft dit te maken met de voorgestelde vertaling?

agree  Camel
4 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afdeling routing en distributie


Explanation:
http://www.wwqs.nl/cd/doc/23-IPM-modules.htm
IPM-2a. Borging & Form-routing

Doel
Beheersprocessen 100% borgen, interne papierstromen decimeren;

Omschrijving

Met IPM-2a wordt de interne papierstroom rigoreus ingedamd, door de formulieren 'in de computer te doen' en de routing ervan te automatiseren. Ook complete kwaliteits-systemen of andere zorgsystemen of processen met vaste routings (inspecties, vergunningen etc).

De doorlooptijd van formulieren wordt sterk bekort.
Vertraging in de behandeling (van een document) wordt snel zichtbaar, waardoor u tijdig kunt ingrijpen, zodat onnodige problemen worden voorkomen.


http://www.cs.kun.nl/is/edu/ir2/ir209.htm
Decompositie is de splitsing van een complex geheel naar een complex van eenvoudige onderdelen of componenten . Onder bepaalde voorwaarden is hiermee een gewenste reductie van complexiteit te realiseren. Een eerste voorwaarde is dat het mogelijk moet zijn potentië le componenten te identificeren. Een object of een component (een samengesteld object) wordt gedefinieerd door de aanwezigheid van attributen en methodes die op die attributen operaties uitvoeren. De randen waarlangs een decompositie in twee verschillende componenten (mogelijk van dezelfde klasse) kan plaatsvinden is dus alleen op de grenzen van de geldigheid of aanwezigheid van een bepaald attribuut. Als dergelijke grenzen niet gevonden worden is een zinvolle decompositie niet mogelijk . Het omgekeerde proces van decompositie is aggregatie ......

.......Imaging, scanning van documenten .

Tekstverwerking, printen.

Routing van cases of van losse documenten.

Agenderingen waarbij op een in te stellen datum het dossier zich zelf meldt bij de behandelaar.

Interfaces naar legacy systemen en mainframes.

Interfaces naar workflow engines.
http://ludit.kuleuven.be/cursus/handleidingen/internet_inl.h...
Hoe kan nu het netwerkverkeer zijn weg vinden van één computer naar een andere computer aan de andere kant van de wereld? Dit proces noemt routing. Een router is te vergelijken met een verkeersknooppunt met bijhorende wegwijzers. De belangrijkste KULeuvenNet routers kunnen routen naar alle machines in KULeuvenNet. Zij hebben geen lijst van alle KULeuvenNet machines, maar ze weten de weg naar elk subnet 134.58.x. Wanneer dat subnet bereikt wordt, is daar weer een andere router die de weg weet naar het volledige 134.58.x.y IP-adres.


http://www.ittrendsinstitute.nl/Publicaties/Artikelen/ITtren...
(find "routing")

http://www.kbenp.nl/publicaties/pub5/eisen-en-richtlijnen.ht...
Routing (routering)
via bijvoorbeeld afkortingenlijst afdelingen / medewerker. Belangrijk is dat ook de mogelijkheid wordt geboden gegevens betreffende de routing - inclusief bijvoorbeeld ‘plandatum’ en/of ‘rappeldatum’ en ‘te ondernemen activiteiten’ - vast te leggen als metagegevens behorende bij een specifiek document. Anders gezegd: de archiveringsoplossing registreert wie heeft welk document verstuurd met welk doel en onder welke tijdsrestrictie (van cruciaal belang bij gedetailleerde audit-trail).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-04 10:21:46 (GMT)
--------------------------------------------------

portier:
http://www.sjoerd-visser.demon.nl/net-os2/firewall.html

xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Evert DELOOF-SYS: OK, veel uitleg, maar je verliest m.i. de vraag uit het oog 'découpage des portiers'
7 mins
  -> découpage:splitsing/portiers:portal. Packet filters onderscheppen IP pakketjes bij de netwerkinterfaces van de firewall. Ze screenen oppervlakkig. Ze werken onmerkbaar snel. Hun functie is te vergelijken met die van een receptionist en /of portier.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
découpage des portiers


Explanation:
Deze zin heeft geen betekenis in de gegeven context.

Waarom?

Raymond A., depuis 32 ans à l'entreprise, travaille aux découpages des portiers.

Er is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat Raymond een handarbeider is.

Iemand die al 32 jaar bij het bedrijf werkt, heeft heel waarschijnlijk geen informaticajob. Waarom niet? Computers waren 32 jaar geleden verdraaid grote zeldzaamheden. Iemand die er toen al bij was, is nu geen nachtwerker die al 32 jaar bij hetzelfde bedrijf is.

Ik er is een veel grotere kans dat die persoon werkelijk deuren uitsnijdt bij een toeleveraar van autofabrieken of bij een autofabriek.

Je leest best de hele tekst grondig door. Levert dat niets op: vraag inlichtingen bij je klant want in de gegeven context heeft deze zin werkelijk geen betekenis.





Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 77