KudoZ home » French to Dutch » Other

ensoleillants

Dutch translation: zelfbruinende melk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:ensoleillants
Dutch translation:zelfbruinende melk
Entered by: Paula Franken-Arkesteijn

17:29 May 16, 2003
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: ensoleillants
its about new product from Lancome; laits ensoleillants
Inge stuit
zelfbruinende melk
Explanation:
www.nivea.nl
Selected response from:

Paula Franken-Arkesteijn
Netherlands
Grading comment
bedankt voor het oplossen van deze vertaling!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zonnige laitsxxxNicolette Ri
5zelfbruinende melkPaula Franken-Arkesteijn
4bruiningsmelkLinda Ferwerda
3zonuitstralende milkElisabeth Toda-v.Galen


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zonnige laits


Explanation:
Om te weten of Lancôme "lait" door "lait" of door "milk" of door "melk" vertaalt, eerst op de site van Lancôme kijken:
http://www.lancome.com/_nederland/bdd/jnew_display.asp?lg=nl...

Voor "ensoleillants" zou ik niet verder gaan dan "zonnig", of misschien "zonnelaits" maar dat klinkt een beetje vreemd. Als het een zelfbruiner is, kan je er "zonnig kleurende laits" of zoiets van maken.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-16 18:09:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Er staan wel veel tikfouten op die site.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 824

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bruiningsmelk


Explanation:
Misschien is het een optie. Heb je meer info over wat het product doet?

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zonuitstralende milk


Explanation:

ensoleillant zou het best vertaald kunnen worden door stralend, uitstralend

Moeilijk hoor, dit soort kreten !

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-16 18:33:39 (GMT)
--------------------------------------------------

het produkt, naar wat ik op hun site heb gezien, is een bruinende milk.

Naar wat ik me herinner wordt in nederland vooral \"milk\" gebruikt

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 56

2 days15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zelfbruinende melk


Explanation:
www.nivea.nl

Paula Franken-Arkesteijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 45
Grading comment
bedankt voor het oplossen van deze vertaling!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxNicolette Ri: dat kan alleen als dit product speciale zelfbruinende stoffen bevat, niet als het een beschermend product is dat je helpt in de zon een bruin tintje te krijgen. Het is typisch een heel vage term, die je ook door een vage term moet vertalen.
1 day2 hrs
  -> "ensoleillant," betekent volgens mij dat je er zonniger door uit gaat zien, dus een andere term voor "bronzant", Lancome moet tenslotte ergens mee opvallen !