KudoZ home » French to Dutch » Other

pêche à l'ultra léger

Dutch translation: vissen met (ultra)lichte uitrusting

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:pêche à l'ultra léger
Dutch translation:vissen met (ultra)lichte uitrusting
Entered by: Anneken

07:13 Jan 13, 2004
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: pêche à l'ultra léger
En rivière (de mars à octobre) à la mouche, au toc, à l'ultra léger.

pêche à la mouche = vliegvissen
pêche au toc = vissen met een levende sprinkhaan onder de top
pêche à l'ultra léger = ???
Anneken
ultralicht vissen
Explanation:
Ultralicht of licht? Wie op baars vist, of in kleinere rivieren op forel, doet er verstandig aan om klein kunstaas en dus ook kleinere spinners te gebruiken .... Mede hierom steekt het bij het ultralicht vissen zo nauw waar het om het gewicht en de weerstand van het kunstaas gaat.
http://www.totalfishing.nl/basistechniek/Spinners/spin1.asp

Met een lichte uitrusting dus.
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
Ik heb geopteerd voor de vertaling vissen met lichte uitrusting. Bedankt Nicolette!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ultralicht vissen
xxxNicolette Ri
3aucune idée de la traduction
bernadette schumer


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aucune idée de la traduction


Explanation:
mais voici les références d'un glossaire (français uniquement) qui me paraît intéressant...

http://www.jcpoiret.com/bapw/index.html?page=php4/lexiques_r...

Bon courage...

bernadette schumer
Luxembourg
Native speaker of: French
PRO pts in pair: 250

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ultralicht vissen


Explanation:
Ultralicht of licht? Wie op baars vist, of in kleinere rivieren op forel, doet er verstandig aan om klein kunstaas en dus ook kleinere spinners te gebruiken .... Mede hierom steekt het bij het ultralicht vissen zo nauw waar het om het gewicht en de weerstand van het kunstaas gaat.
http://www.totalfishing.nl/basistechniek/Spinners/spin1.asp

Met een lichte uitrusting dus.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 824
Grading comment
Ik heb geopteerd voor de vertaling vissen met lichte uitrusting. Bedankt Nicolette!