KudoZ home » French to Dutch » Other

plexi-prix

Dutch translation: prijs-display in plexi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:plexi-prix
Dutch translation:prijs-display in plexi
Entered by: Evert DELOOF-SYS

06:22 Oct 4, 2001
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: plexi-prix
Onderdeel van een vitrinekast:
Plexi-prix, à fixer sur les planches.
Carole Raes
prijs-display in plexi
Explanation:
display wordt door het Groene Boekje aanvaard; 'display in plexi' komt vaak voor (www.google.com).

Vandaar dit voorstel: prijs-display in plexi (met liggend streepje, want display blijft een (Engels) leenwoord).

Toch alvast één suggestie:).

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt voor het snelle antwoord!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5prijsdisplay
Jacki
5prijzenkastDorien Mobach
4prijs-display in plexi
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prijs-display in plexi


Explanation:
display wordt door het Groene Boekje aanvaard; 'display in plexi' komt vaak voor (www.google.com).

Vandaar dit voorstel: prijs-display in plexi (met liggend streepje, want display blijft een (Engels) leenwoord).

Toch alvast één suggestie:).

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917
Grading comment
Bedankt voor het snelle antwoord!

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
prijzenkast


Explanation:
bij prijzenkast denken we in eerste instantie aan een losse vitrinekast, maar toch is het hier misschien ook wel te gebruiken. Howel display eigenlijk "uitstalling" betekent, doet prijzenuitstalling denken aan een tafel vol prijzen, niet aan een kast of onderdeel daarvan. Bovendien staat het woord niet in de van Dale.

Dorien Mobach
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
prijsdisplay


Explanation:
Ik zou hier toch voor prijsdisplay kiezen (zonder streepje) aangezien het in de nieuwe spelling volgens mij gebruikelijk is streepjes, ook in combinatie met `Engelse' woorden, zo veel mogelijk te vermijden. Bovendien staat display gewoon in het Groene boekje dus is dit geen Engels woord meer.

Groetjes, Jacki

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 35