KudoZ home » French to Dutch » Other

gens du coin

Dutch translation: plaatselijke bevolking


03:05 Oct 11, 2001
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: gens du coin
N'hésitez pas à vous informer auprès des gens du coin.
jviaene
Dutch translation:plaatselijke bevolking
Explanation:
kan ook nog
Selected response from:

Marco Vrieling
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4de buurtbewonerspeterver
4De buurtbewoners / De Buren /Nadjezda Heymans
4plaatselijke bevolking
Marco Vrieling


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
de buurtbewoners


Explanation:
letterlijk : de mensen die op de hoek wonen
in ruimere zin-en wat mij waarschijnlijker lijkt- j'habite dans le coin : ik woon in de(ze) buurt

Aarzelt u niet informatie in te winnen bij de buurtbewoners

peterver

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marco Vrieling
3 hrs

agree  Tea Fledderus
4 hrs

agree  AAAmedical
7 hrs

agree  Jacki
2 days 58 mins

3 days 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plaatselijke bevolking


Explanation:
kan ook nog

Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 65

3 days 8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
De buurtbewoners / De Buren /


Explanation:
Both can be used.

Cheers

Nadjezda Heymans
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 23