KudoZ home » French to Dutch » Other

terres des hommes

Dutch translation: Land van alle mensen


10:04 Oct 13, 2001
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: terres des hommes
Het gaat over de naam die de inwoners van de Markiezeneilanden (Frans Polynesië) geven. De oorspronkelijke naam is "Enua Enata". Tevens zou ik ook de naam van de inwoners van de Markiezeneilanden weten. Bedankt!
jviaene
Dutch translation:Land van alle mensen
Explanation:
Als ik je vraag goed begrijp, noemt de bevolking van de markiezeneilanden (Nuku Hiva, Hiva Oa of Ua Pou) hun eilandengroep "terre des hommes". Dit zou ik vertalen als "Land van alle mensen" of iets in die geest. Wat je ook kunt doen is "Terre des hommes" laten staan en tussen haakjes de Nederlandse vertaling geven.

De inwoners zou ik Markiezen noemen, maar ik heb hiervan nergens iets kunnen vinden.

Succes dus maar
Selected response from:

Marco Vrieling
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Marquisiens
Bram Poldervaart
4 -1Markiezen
Bram Poldervaart
2Land van alle mensen
Marco Vrieling


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Markiezen


Explanation:
Ik vind je vraag nogal duidelijk. Wil je weten hoe in het Nederlands de naam is die de inwoners van de Markiezeneilanden aan hun eilanden geven? Dat lijkt mij onzin. En ook in het Nederlands hoe de inwoners heten?

Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 101

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  jviaene: Nee, het gaat om die "terres des hommes"!
10 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Marquisiens


Explanation:
C'est comment on appelle les habitants en français

source site ci-dessous sur les Iles Marquises


    Reference: http://www.marquises.pf/
Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 101

19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Land van alle mensen


Explanation:
Als ik je vraag goed begrijp, noemt de bevolking van de markiezeneilanden (Nuku Hiva, Hiva Oa of Ua Pou) hun eilandengroep "terre des hommes". Dit zou ik vertalen als "Land van alle mensen" of iets in die geest. Wat je ook kunt doen is "Terre des hommes" laten staan en tussen haakjes de Nederlandse vertaling geven.

De inwoners zou ik Markiezen noemen, maar ik heb hiervan nergens iets kunnen vinden.

Succes dus maar

Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 65