KudoZ home » French to Dutch » Science

lancéolé

Dutch translation: lancetvormig


02:26 Nov 19, 2001
French to Dutch translations [PRO]
Science
French term or phrase: lancéolé
ORCHIS POURPRE
Famille des orchidacées
Orchis purpurea, de couleur pourpre
Espèce vivace, généralement haute de 30 à 50 centimètres, portant six à dix feuilles vertes, luisantes, lancéolées.
Anneken
Dutch translation:lancetvormig
Explanation:
lancéolé, lancéolée [lóseFle]
( bijvoeglijk naamwoord )
1 ( plantkunde ) lancetvormig
2 ( bouwkunde ) lancet-
lancetboog-, spitsboog-
context
gothique lancéolé
lancetgotiek

Veel voorbeelden te vinden via Google
Selected response from:

Marco Vrieling
Grading comment
Bedankt Marco!

Groetjes,

Anneken
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lancetvormig
Marco Vrieling
4lancetvormig
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lancetvormig


Explanation:
lancéolé, lancéolée [lóseFle]
( bijvoeglijk naamwoord )
1 ( plantkunde ) lancetvormig
2 ( bouwkunde ) lancet-
lancetboog-, spitsboog-
context
gothique lancéolé
lancetgotiek

Veel voorbeelden te vinden via Google


    Reference: http://home.planet.nl/~nederlek/Bloemen_en_planten.htm
Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 65
Grading comment
Bedankt Marco!

Groetjes,

Anneken

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bram Poldervaart
36 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lancetvormig


Explanation:
term uit plantkunde - vorm van het blad.

Ref.: Mijn Kramer's Frans-Nederlands woordenboek :) en

"... omgekeerd eirond; elliptisch; deltavormig; driehoekig; smal driehoekig; eirond-lancetvormig
1 , 2; omgekeerd eirond-lancetvormig; lancetvormig1 , 2; lijnvormig; ..."

www.bio.uva.nl/propedeuse/DATA/Algemeen/botanisch glossariu... bladmorf/alg.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917