KudoZ home » French to Dutch » Science

trichoptères (Lat: Rhyacophilidae)

Dutch translation: trichoptera, kokerjuffer, schietmot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:trichoptère (Lat: Rhyacophilida)
Dutch translation:trichoptera, kokerjuffer, schietmot
Entered by: Sandra van Bijsterveld

08:58 Dec 13, 2001
French to Dutch translations [PRO]
Science
French term or phrase: trichoptères (Lat: Rhyacophilidae)
Les trichoptères sont également en grand nombre sur la Marne à partir du mois de mai.
=> Iemand enig idee wat dit in het Nederlands is (wellicht een soort insect, maar welk???)
Anneken
trichoptera, kokerjuffer, schietmot
Explanation:
Rhyacophilidae vind ik hier niet terug, maar misschien heb je er toch wat aan.
Selected response from:

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Grading comment
Bedankt Sandra!

Groetjes,

Anneken
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2trichoptera, kokerjuffer, schietmotSandra van Bijsterveld
4kokerjuffer
AAAmedical


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
trichoptera, kokerjuffer, schietmot


Explanation:
Rhyacophilidae vind ik hier niet terug, maar misschien heb je er toch wat aan.


    Reference: http://www.waddenzee.nl/dutch/ecomare/NED0665.HTM
    Reference: http://www.nbat.nl/aquarium2/kokerjuffer.html
Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 8
Grading comment
Bedankt Sandra!

Groetjes,

Anneken

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: Lijkt me heel aannemelijk
2 mins

agree  Bram Poldervaart: het is inderdaad de kokerjuffer, caddisfly in het engels
24 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kokerjuffer


Explanation:
of sprokkelworm, is een andere benaming.

Het gaat om een Orde van insecten waarvan de larven in het water vertoeven voordat ze een metamorfose ondergaan. De 'gewone' Engelse benaming is Caddis Flies.


    Henderson dict of biological terms
    uitgebreide biologische kennis
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 162