KudoZ home » French to Dutch » Sports / Fitness / Recreation

parcours "californiens"

Dutch translation: Op deze banen waan je je in Californië


11:58 Jul 9, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / golf
French term or phrase: parcours "californiens"
"Des parcours "californiens" de bord de mer à ceux paysagers de Lozère ou d'altitude des Pyrénées"

Het gaat over verschillende typen golfbanen, maar is "Californisch" wel een term die in het nederlands wordt gebruikt?? (vergl. kustbanen, parkbanen, bergbanen)
Edward Vreeburg
Netherlands
Dutch translation:Op deze banen waan je je in Californië
Explanation:
De aanhalingstekens verwijzen volgens mij naar het beeld van een tropisch, sjiek oord zoals Californië. Het doet dus denken aan.. Vandaar dat ik deze term zou omschrijven.
Selected response from:

eSDeC
Belgium
Grading comment
Tsja moeilijk, er zit niet echt het antwoord bij wat ik graag had gekregen, Ik heb "californische" laten staan, idd vanwege de aanhalingstekens.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Californië lijkende banenLuciano Eduardo de Oliveira
3Op deze banen waan je je in CaliforniëeSDeC


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Californië lijkende banen


Explanation:
Californisch bestaat, maar ik denk dat hier iets als Californië lijkende banen beter zou zijn vanwege de aanhaligenstekens in californien en want deze banen vinden sich niet in de VS, maar in Europa.


    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Californisch&btnG=Google...
Luciano Eduardo de Oliveira
Brazil
Native speaker of: Native in PortuguesePortuguese

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Op deze banen waan je je in Californië


Explanation:
De aanhalingstekens verwijzen volgens mij naar het beeld van een tropisch, sjiek oord zoals Californië. Het doet dus denken aan.. Vandaar dat ik deze term zou omschrijven.

eSDeC
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2
Grading comment
Tsja moeilijk, er zit niet echt het antwoord bij wat ik graag had gekregen, Ik heb "californische" laten staan, idd vanwege de aanhalingstekens.