KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

interrupteur va et vient

Dutch translation: hotelschakelaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:interrupteur va-et-vient
Dutch translation:hotelschakelaar
Entered by: Brigitte Gendebien

05:29 Nov 7, 2001
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: interrupteur va et vient
Interrupteur simple va et vient type mosaic...
(deel van een offerte)
Anneken
hotelschakelaar
Explanation:
interrupteur va-et-vient: hotelschakelaar, m.
Source : Dr.J. Venstermans,
Dictionnaire technique de la construction, CNC

Exemple :
Een greep daaruit: op iedere verdieping moet een natblusser of 'minihaspel' hangen, iedere studentenkamer moet een geaard stopcontact bezitten, keukendeuren uitkomend op het trappenhuis moeten zelfsluitend zijn, trappen moeten zowel onder als boven een zogenaamde hotelschakelaar hebben.
http://www.delta.tudelft.nl/delta/jaargangen/33/22/5brandvei...
Selected response from:

Brigitte Gendebien
Belgium
Grading comment
Bedankt!

Groetjes,

Anneken
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5overschakelaar
Marco Vrieling
5hotelschakelaar
Brigitte Gendebien
2hotelschakelaarSandra van Bijsterveld


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
overschakelaar


Explanation:
Eurodicautom:

Terminology Office, European Commission, Brussels (=BTB)
Collection Lifts (=ASC81)
ID Number 0000593
Date 970326
Reliability 3
Subject waterways (=BAC)
machines for working and processing materials (=MGD)
other land transport (=TR5)
Unknown CM (= )

French Term interrupteur va et vient
Reference FEM-Section VII-Terminologie pour ascenseurs,escaliers mécaniques et trottoirs roulants 1981
English Term changeover switch
Reference FEM-Section VII-Terminology for lifts,escalators and passenger conveyors 1981

Dutch Term overschakelaar
Reference FEM-Afdeling VII-Terminologie voor liften,roltrappen en rolpaden 1981


Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 65

13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hotelschakelaar


Explanation:
Zou het een hotelschakelaar kunnen zijn? Dit is volgens mijn Frans-Nederlands woordenboek een van de betekenissen van va-et-vient, en zo vind ik ook schakelaar voor interrupteur. Een hotelschakelaar is volgens de Van Dale een "schakeling in een elektrische leiding waardoor men het licht op een andere plaats kan uitdoen dan waar men het aangedaan heeft"

Maar ik weet niet of je er in dit geval ook iets aan hebt?

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 8

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hotelschakelaar


Explanation:
interrupteur va-et-vient: hotelschakelaar, m.
Source : Dr.J. Venstermans,
Dictionnaire technique de la construction, CNC

Exemple :
Een greep daaruit: op iedere verdieping moet een natblusser of 'minihaspel' hangen, iedere studentenkamer moet een geaard stopcontact bezitten, keukendeuren uitkomend op het trappenhuis moeten zelfsluitend zijn, trappen moeten zowel onder als boven een zogenaamde hotelschakelaar hebben.
http://www.delta.tudelft.nl/delta/jaargangen/33/22/5brandvei...



    Reference: http://www.klustips.nl/Bottom/Elektriciteit_bin.htm
    www.ds.arch.tue.nl/Education/projects/multidiscipline_A/ tussenevaluatie/LOGBOEK/Logboek_files/word/EG_1_140200.h
Brigitte Gendebien
Belgium
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 13
Grading comment
Bedankt!

Groetjes,

Anneken