KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

pompe utilitaire de transfert

Dutch translation: transportpomp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:pompe utilitaire de transfert
Dutch translation:transportpomp
Entered by: Wouter van Kampen

09:56 Dec 14, 2001
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: pompe utilitaire de transfert
benaming van pomptype
Philip Coucke
transportpomp
Explanation:
Dit is de meest algemene term. De term overslagpomp wordt overigens ook gebuikt , maar dan specifiek voor het verpompen van vloeistoffen vanuit b.v. een tankschip naar een opslagtank of vice versa. Dit heet overslaan en vandaar oveslagpomp. De term overslagpomp is weliswaar op Google niet te vinden maar dat zegt echt niet anders. Net zo min als het wat zegt dat het vermeld staat in een technisch woordenboek want die barsten meestal van de fouten.
Selected response from:

Wouter van Kampen
Thailand
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5transportpomp
Wouter van Kampen
4overslagpomp
Egmont


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overslagpomp


Explanation:
vid. ref.


    Reference: http://wwww.kramerswoordenboeken.nl
Egmont
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
transportpomp


Explanation:
Dit is de meest algemene term. De term overslagpomp wordt overigens ook gebuikt , maar dan specifiek voor het verpompen van vloeistoffen vanuit b.v. een tankschip naar een opslagtank of vice versa. Dit heet overslaan en vandaar oveslagpomp. De term overslagpomp is weliswaar op Google niet te vinden maar dat zegt echt niet anders. Net zo min als het wat zegt dat het vermeld staat in een technisch woordenboek want die barsten meestal van de fouten.


    Reference: http://www.milieutotaal.nl/html/vamil-b.htm
    Reference: http://www.chimiderouil.com/EnglishVersion/A-Mini-station.ht...
Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 96