KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

contradictoirement

Dutch translation: door beide partijen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:contradictoirement
Dutch translation:door beide partijen
Entered by: Bram Poldervaart

15:12 Jan 13, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: contradictoirement
in een bestek voor weg- en waterbouw

contexte: ce prix s'applique en mètre cube à la quantité réellement mise en place et mesurée contraditoirement.


betekent het gezamenlijk??? misschien... bedankt Bram
Bram Poldervaart
door beide partijen
Explanation:
'contradictoirement' lijkt me wat ongelukkig gekozen, maar wijst inderdaad op het feit dat de bedoelde prijs pas in rekening zal worden gebracht, nadat beide partijen het aantal kubieke meter hebben opgemeten.

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt Evert, mijn gedachten gingen ook al in die richting, merci tout le monde,

ciao Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5"tegensprekelijk" of "op tegenspraak"
unibizz
4 +1door beide partijen
Evert DELOOF-SYS
4de meting staat ter discussie / kan bestreden worden
Marijke Mayer
4op tegenspraakSerge L


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de meting staat ter discussie / kan bestreden worden


Explanation:
Hallo Bram, wat een dooie boel bij jullie op de Franse site zeg! :-) Er is geen hond die hier op afkomt. Behalve ik dan, en ik doe nu eventjes een gok. Ik neem aan dat je dit niet in de F-N Van Dale hebt kunnen vinden, ik keek net eventjes in mijn F-E Larousse, en daar stond 'contradictory' hetgeen weer strijdig, weerlegd, enz. is in de E-N Van Dale. In het Engels zou ik zeggen, disputed.

Succes,

Groetjes,
Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 24

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
door beide partijen


Explanation:
'contradictoirement' lijkt me wat ongelukkig gekozen, maar wijst inderdaad op het feit dat de bedoelde prijs pas in rekening zal worden gebracht, nadat beide partijen het aantal kubieke meter hebben opgemeten.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917
Grading comment
Bedankt Evert, mijn gedachten gingen ook al in die richting, merci tout le monde,

ciao Bram

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
7 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
op tegenspraak


Explanation:
Eurodicautom geeft een omschrijving met "over en weer", maar dat lijkt niet echt goed te klinken.

Ik stel "op tegenspraak" voor, naar analogie met "jugement contradictoire", dat bij ons op kantoor altijd vertaald word als "vonnis op tegenspraak" of "tegensprekelijk vonnis"

Succes,

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 520

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"tegensprekelijk" of "op tegenspraak"


Explanation:
is in feite een juridische term en betekent inderdaad dat beide partijen hun zeg hebben kunnen doen.

unibizz
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 27