KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

hors recouvrement

Dutch translation: buiten het bedekken zelf


15:21 Jan 13, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: hors recouvrement
context bestek weg- en waterbouw: impregneren van het wegdek

ce prix s'applique au mètre carré de surface impregnée hors recouvrement.

letterlijk vertaald lijkt het vreemd. bedankt voor je hulp.

Bram
Bram Poldervaart
Dutch translation:buiten het bedekken zelf
Explanation:
dus voor het impregneren moet apart betaald worden, en dan nog de kosten van de bedekking.

Marijke
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
ja, dat is het natuurlijk. Bedankt Marijke,

groet Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bedekking of deklaagSerge L
4buiten het bedekken zelf
Marijke Mayer


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bedekking of deklaag


Explanation:
Kwam spontaan bij me op. Het enige wat in de buurt komt, vind ik in Eurodicautom: daar geeft men ook "bedekken" bij recouvrement, nl. in de categorie "building aids".

Succes,

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 520

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: deklaag is ok
38 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
buiten het bedekken zelf


Explanation:
dus voor het impregneren moet apart betaald worden, en dan nog de kosten van de bedekking.

Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 24
Grading comment
ja, dat is het natuurlijk. Bedankt Marijke,

groet Bram