KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

assistant à maîtrise d\'ouvrage

Dutch translation: management consultant


15:43 Jan 31, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: assistant à maîtrise d\'ouvrage
Bestaat hiervoor een Nederlands equivalent?
Context: internet, het is iemand die een bedrijf helpt een keuze te maken, bv voor een nieuwe telecomoperator
Rietje
Dutch translation:management consultant
Explanation:
Valt verder niets aan uit te leggen. Dit is de term die in het Nederlandse bedrijfsleven meestal wordt gebruikt voor externe adviseurs die op inhuurbasis de directie adviseren over zaken waar de directie zelf te weinig verstand van heeft of (overheid/semi-overheid! en niet te vergeten het ons fantastische Nederlandse onderwijs ;->)een extern advies wil om achteraf hun straatje schoon te kunnnen vegen mocht de keuze uitlopen op een grote ramp. Dat het geen Nederlands is kan ik ook niet helpen.

Succes
Selected response from:

Wouter van Kampen
Thailand
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4management consultant
Wouter van Kampen
4extern adviseurLinda Ferwerda


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
extern adviseur


Explanation:
Ik kies voor deze term op grond van je toelichting. Misschien heb je er iets aan.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
management consultant


Explanation:
Valt verder niets aan uit te leggen. Dit is de term die in het Nederlandse bedrijfsleven meestal wordt gebruikt voor externe adviseurs die op inhuurbasis de directie adviseren over zaken waar de directie zelf te weinig verstand van heeft of (overheid/semi-overheid! en niet te vergeten het ons fantastische Nederlandse onderwijs ;->)een extern advies wil om achteraf hun straatje schoon te kunnnen vegen mocht de keuze uitlopen op een grote ramp. Dat het geen Nederlands is kan ik ook niet helpen.

Succes

Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 96