KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

charge métallique

Dutch translation: met metaal-toevoegingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:charge métallique
Dutch translation:met metaal-toevoegingen
Entered by: MSchumm

09:06 Mar 4, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Bedrijfsvloeren
French term or phrase: charge métallique
durcisseur de surface à base de charges métalliques

Weet iemand wat precies wordt bedoeld? Het gaat om een vloerbedekking.
Bedankt.
Karel Theys
met metaal-toevoegingen
Explanation:
Dit vond ik op eurodicautom. Hopelijk heb je hier iets aan!
Selected response from:

MSchumm
Netherlands
Grading comment
Ik heb je antwoord in licht gewijzigde vorm gebruikt, maar het was wel het meest bruikbare. Bedankt.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4oppervlakteverharder op basis van (een )metaalcomponent(en)xuomil
4met metaal-toevoegingenMSchumm
4op basis van een metaallading
Jan Duinstra


Discussion entries: 1





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
op basis van een metaallading


Explanation:
Volgens Grote Van Dale: één van de betekenissen van het woord lading:

hoeveelheid springstof of andere stof (gas, fosfor) die een projectiel, raket, bom of mijn bevat

In dit geval, de hoeveel metaal die in de verharder verwerkt is.

Vergelijking, charge nucléaire = kernlading....

Jan Duinstra
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 40

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
met metaal-toevoegingen


Explanation:
Dit vond ik op eurodicautom. Hopelijk heb je hier iets aan!


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
MSchumm
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 10
Grading comment
Ik heb je antwoord in licht gewijzigde vorm gebruikt, maar het was wel het meest bruikbare. Bedankt.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oppervlakteverharder op basis van (een )metaalcomponent(en)


Explanation:
Term voor materiaal dat onstaat op basis van meerdere componenten die met elkaar een verbinding aangaan.

http://www.ftbrestoration.com/nl/multif.htm
http://www.solidbeton.be/nl/conditions.html

xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297