KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

contre cales / plein cage

Dutch translation: tegenprofielen van vol aluminium


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:contre cales / plein cage
Dutch translation:tegenprofielen van vol aluminium
Entered by: Karel Theys

07:34 Apr 4, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: contre cales / plein cage
Tekst waarin nieuwe deuren worden voorgesteld. De hele zin luidt als volgt:
Des contre cales en aluminium pleine cage dans les tubulures des profilés ouvrants et dormants assurent un maintien optimum des paumelles en applique qui peuvent supporter des vantaux de 120 kg.

Ik kon 'contre cale' niet echt vinden en ook 'aluminium plein cage' zegt me niets. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!
GertV
Belgium
tegenprofielen van vol aluminium
Explanation:
Uit de onderstaande referenties blijkt dat contrecale (1 woord) in het Duits Gegenprofil is, wat volgens Kluwer tegenprofiel kan betekenen.
Pleine cage is in het Engels full cage, wat volle behuizing/kast zou kunnen zijn. Vandaar mijn suggestie...
Selected response from:

Karel Theys
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tegengewichten of steunpunten / aluminium kader
Anneken
2 +1tegenprofielen van vol aluminiumKarel Theys


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tegengewichten of steunpunten / aluminium kader


Explanation:
De 'contre cales' bieden als het ware een tegengewicht voor de scharnieren (paumelles).


HTH

Groetjes,

Anneken


    Van Dale + Franse echtgenoot
    Franse offertes van deuren
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xuomil: of aluminium profiel(=deurkozijn) http://www.swd.amsterdam.nl/bouwen/rkw/materialen.htmlAanbev... // Lexique:WebSites/Fermoba/Fer-web.nsf/SubPages/9EE3ADBE9E7288C3C1256A15003C1591?OpenDocument
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
tegenprofielen van vol aluminium


Explanation:
Uit de onderstaande referenties blijkt dat contrecale (1 woord) in het Duits Gegenprofil is, wat volgens Kluwer tegenprofiel kan betekenen.
Pleine cage is in het Engels full cage, wat volle behuizing/kast zou kunnen zijn. Vandaar mijn suggestie...


    Reference: http://www.chpower.com/free_download_info/owner_manuals/Manu...
    Reference: http://www.omgainc.com/Literatures_PDF/FJL%20180%20SA.pdf
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 121
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman: dit klinkt mij vrij logisch.
1 hr