KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

cage

Dutch translation: grijper(tje)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:cage
Dutch translation:grijper(tje)
Entered by: Tea Fledderus

07:25 Jul 6, 2003
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: cage
Het gaat om een toestel voor de verwijdereing van blaas/ureterstenen.

'Cage' komt voor in volgende context:

Vérifier la fonctionnalité de la cage avant utilisation.

Lors de la capture du calcul, refermer partiellement la cage pour éviter que le calcul ne s’échappe.

Lors du retrait ne pas exercer une traction excessive sur la XXX afin de ne pas endommager les fils de la cage


Kooi lijkt me hier niet zo'n gepaste vertaling. Iemand een beter idee
AAAmedical
Belgium
grijper(tje)
Explanation:
een idee
Selected response from:

Tea Fledderus
Grading comment
bedankt
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1cast, box, huis, raam, frame
Egmont
3Je geeft te weinig context om zeker te zijnhirselina
3grijper(tje)
Tea Fledderus
2schacht, koker, (evt. omhulsel)
Edward Vreeburg


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cast, box, huis, raam, frame


Explanation:
Dic. K.R. gallas Zutphen


    Reference: http://www.kramerswoordenboeken.nl
    Reference: http://yourdictionary.com
Egmont
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Сергей Лузан
5 mins
  -> Spasiba Sergei! :-)

neutral  Edward Vreeburg: cast? (kast misschien?)
2 hrs
  -> kast...danke :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
grijper(tje)


Explanation:
een idee

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 440
Grading comment
bedankt

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
schacht, koker, (evt. omhulsel)


Explanation:
Heb je geen afbeelding?, het is met die medische apparatuur om z'on manier toch altijd gissen...

Edward Vreeburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 19

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Je geeft te weinig context om zeker te zijn


Explanation:
Een Dormia catheter is een dun slangetje, waarbij aan het eind een soort vangnetje van dun ijzerdraad is bevestigd. Vooral kleinere, laag in de urineleider gelegen stenen kunnen hiermee via plasbuis en blaas worden 'gevangen' en vervolgens naar buiten worden getrokken. Ook hiervoor is narcose nodig, want zoiets is pijnlijk. http://home.kabelfoon.nl/~koesveld/nier/mogelijke_behandelin...
http://www.urolog.nl/urolog/php/patients.php?doc=nier&&lng=n...

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 364