KudoZ home » French to Dutch » Telecom(munications)

grandes causes

Dutch translation: Maatschappelijke thema\'s


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:grandes causes
Dutch translation:Maatschappelijke thema\'s
Entered by: Carolien de Visser

16:01 Dec 15, 2010
French to Dutch translations [PRO]
Marketing - Telecom(munications)
French term or phrase: grandes causes
Une approche plurimédia adaptée à chaque pays
• Quotidiens nationaux et régionaux.
• Médias spécialisés BtoB.
• Médias économiques, financiers, Business...
• Médias grand public BtoC
• Médias « Chanel » : distribution, points de vente...
• Médias en ligne
• TV
• Radio
Des domaines de compétences multiples
• BtoB : Energie, High Tech, Santé, Industrie, Transport, Banque / Assurance...
• BtoC : Biens de services et de consommation (Agro-alimentaire, Cosmétique, Distribution, Loisirs, E-Commerce..)
• Communication publique
• *Grandes causes*
Dit komt uit een internettekst van een bedrijf dat gespecialiseerd is in het begeleiden van bedrijven in communicatie met de internationale pers. Ik weet wel wat er bedoeld wordt, maar kan niet op de nederlandse term komen. Goede doelen lijkt me hier niet de geschikte vertaling.
Carolien de Visser
France
Goede doelen
Explanation:
Why not? Past toch heel goed?

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2010-12-15 19:25:48 GMT)
--------------------------------------------------

Je hebt gelijk! Ik heb eens gekeken wat google zegt bij SIRE: wat vind je van maatschappelijke thema's?
Selected response from:

Guillaume Offermans
Netherlands
Grading comment
Ik kies voor maatschappelijke thema's, Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4liefdadigheidsinstellingen
Odette Jonkers
3maatschappelijke en charitatieve instellingenJan Messchendorp
3maatschappelijke doelenRoy vd Heijden
3Goede doelen
Guillaume Offermans


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Goede doelen


Explanation:
Why not? Past toch heel goed?

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2010-12-15 19:25:48 GMT)
--------------------------------------------------

Je hebt gelijk! Ik heb eens gekeken wat google zegt bij SIRE: wat vind je van maatschappelijke thema's?

Guillaume Offermans
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik kies voor maatschappelijke thema's, Bedankt!
Notes to answerer
Asker: Ja, het is ook het eerste waar ik aan dacht, maar in Frankrijk vallen hier bijvoorbeeld ook 'la violence conjugal' en huisvesting voor SDF onder en dan is goede doelen misschien een beetje beperkt, vandaar mijn twijfel

Asker: Ja, dat is denk ik wat er bedoeld wordt. Bedankt voor het meedenken!


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
maatschappelijke doelen


Explanation:
Voor het geval 'goede doelen' tekort schiet.

Voorbeeldzinnen:

"KPN steunt van oudsher maatschappelijke doelen."
(http://www.kpn.com/verslaglegging08/MVO_verslag08/maatschapp...

"Uit onderzoek blijkt dat mensen zich meer en meer bewust zijn van de maatschappelijke invloed die bedrijven uitoefenen en mensen verwachten ook in toenemende mate dat bedrijven hun invloed positief aanwenden ten gunste van maatschappelijke doelen."
(http://www.ehio.nl/181/commercieel-doel-goed-doel.htm)

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
maatschappelijke en charitatieve instellingen


Explanation:
ook een optie

Jan Messchendorp
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
liefdadigheidsinstellingen


Explanation:
wordt ook veel gebruikt inzake daklozen, zie site, en dekt ook de lading wat betreft 'goede doelen'


    Reference: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:CZz_T8_...
Odette Jonkers
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8