KudoZ home » French to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

bords mitrés

Dutch translation: gemijterd of mijterdragend


15:10 Jul 8, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / textiles
French term or phrase: bords mitrés
serviettes bicolores aux bords mitrés avec élégance donnent une incomparable allure aux tables de fetes.
Björn Houben
Belgium
Dutch translation:gemijterd of mijterdragend
Explanation:
van Daele bevestigt dat het om een hoofddeksel gaat, maar wat ze hier bedoelen - in deze context- zal je best aan een Fransman vragen.
Selected response from:

Camel
Grading comment
heb t eens bij frans mono gepost, bedankt voor t zoekwerk
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gemijterd of mijterdragendCamel
3gemijterd, konisch toelopendestenger


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gemijterd of mijterdragend


Explanation:
van Daele bevestigt dat het om een hoofddeksel gaat, maar wat ze hier bedoelen - in deze context- zal je best aan een Fransman vragen.

Camel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 1
Grading comment
heb t eens bij frans mono gepost, bedankt voor t zoekwerk

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gemijterd, konisch toelopend


Explanation:
In timmermans termen is het onder vertek gezaagd, bloc mitre is een verstekbak. Had je zelf ook wel kunnen bedenken, geloof ik maar ik weet geen ander Nederlands woord. Denk aan het Engelse "mitered".

estenger
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch