rivière (de marche) à contre-courant

Dutch translation: waterwandelbaan/waterparcours met tegenstroom

French term or phrase:rivière (de marche) à contre-courant
Dutch translation:waterwandelbaan/waterparcours met tegenstroom
Entered by: Tineke Pockelé

07:21 Oct 24, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel
French term or phrase: rivière (de marche) à contre-courant
Een van de voorzieningen in een zwemparadijs is een 'rivière (de marche) à contre-courant'.
Ik dacht eerst aan een soort van wildwaterbaan, maar toen las ik de volgende beschrijving op een site: "un flot de bienfaits pour vos jambes, faîtes travailler harmonieusement les muscles des cuisses et améliorez votre circulation veineuse grâce à ce circuit de marche à contre-courant dans de l'eau de mer."
Iemand een idee hoe dat in het Nederlands heet?
Alle voorstellen zijn welkom! Alvast bedankt.
Tineke Pockelé
Belgium
waterloopbaan (soms keien) met tegenstroom
Explanation:
Net als in een whirlpool, maar dan een looptraject.

Er gaan ook nog wat dingetjes in het zwembad veranderen. Zo zal er op het terras een "horeca" komen met picknick tafels en banken. Er zal een mogelijkheid zijn voor drank, tosties, broodjes enz. Ook is er de mogelijkheid om tijdens de recreatie uren (gezinszwemmen) uw eigen broodjes of boterhammen te nuttigen. Bij het kleine bad komen waterspuitende slangen, padestoelen, emmers enz. en een glijbaan. Er komt ook nog een waterloopbaan in het diepe bad.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2005-10-24 08:36:47 GMT)
--------------------------------------------------

Zo is er het waterpark met waterfietsen en levensgrote vissen. Ze kunnen zelf op het water rondtrappen en misschien durven ze de uitdaging op de waterloopbaan aan?
http://www.accresapeldoorn.nl/kinderboerderijen/malkenschote...
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
Bij 'waterloopbaan' vond ik op internet foto's van zo'n lange plastic mat over het water, en dat was niet helemaal de bedoeling in mijn tekst. Vandaar dat ik er 'waterwandelbaan' van heb gemaakt, vond ik wel mooi klinken. Een wildwaterbaan is toch iets te ruig in dit geval. Ook 'waterparcours' is een mooie optie, dus de punten gaan naar Adela. Bedankt iedereen voor het meedenken!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3waterloopbaan (soms keien) met tegenstroom
Adela Van Gils
4 +1bad met waterparcours
Adela Van Gils
4wildwaterbaan tegen de stroom in
Pasteur
3stroomopwaarts(lopend)e wildwaterbaan
Anthony Michils


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rivière (de marche) à contre-courant
wildwaterbaan tegen de stroom in


Explanation:
Jawel hoor, het is inderdaad zo'n soort wildwaterbaan, maar dan éen waarin je niet zwemt maar tegen de stromm inloopt, wat alle beschreven weldaden oplevert. Hier in Frankrijk ken ik verschillende zwembaden met zo'n baan, maar ik ken er geen "officiële" vertaling voor!

Pasteur
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rivière (de marche) à contre-courant
stroomopwaarts(lopend)e wildwaterbaan


Explanation:
Een suggestie.

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
rivière (de marche) à contre-courant
waterloopbaan (soms keien) met tegenstroom


Explanation:
Net als in een whirlpool, maar dan een looptraject.

Er gaan ook nog wat dingetjes in het zwembad veranderen. Zo zal er op het terras een "horeca" komen met picknick tafels en banken. Er zal een mogelijkheid zijn voor drank, tosties, broodjes enz. Ook is er de mogelijkheid om tijdens de recreatie uren (gezinszwemmen) uw eigen broodjes of boterhammen te nuttigen. Bij het kleine bad komen waterspuitende slangen, padestoelen, emmers enz. en een glijbaan. Er komt ook nog een waterloopbaan in het diepe bad.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2005-10-24 08:36:47 GMT)
--------------------------------------------------

Zo is er het waterpark met waterfietsen en levensgrote vissen. Ze kunnen zelf op het water rondtrappen en misschien durven ze de uitdaging op de waterloopbaan aan?
http://www.accresapeldoorn.nl/kinderboerderijen/malkenschote...


    Reference: http://www.sportsplanetdepals.nl/nieuws.asp
Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Bij 'waterloopbaan' vond ik op internet foto's van zo'n lange plastic mat over het water, en dat was niet helemaal de bedoeling in mijn tekst. Vandaar dat ik er 'waterwandelbaan' van heb gemaakt, vond ik wel mooi klinken. Een wildwaterbaan is toch iets te ruig in dit geval. Ook 'waterparcours' is een mooie optie, dus de punten gaan naar Adela. Bedankt iedereen voor het meedenken!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

agree  Benny Raemaekers
2 hrs

agree  Els Thant, M.A., B.Tr.
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rivière (de marche) à contre-courant
bad met waterparcours


Explanation:
Dit kom ik overal tegen, zoals bij Club met en op volgende site bijvoorbeeld:
http://www.atlantischeloirestreek.com/nl/formules/popup.asp?...
Alliance Pornic
ligt vlakbij Nantes, aan het strand Plage de la Source, tegenover het eiland Noirmoutier, Alliance Pornic Resort Hotel & Thalasso biedt veel comfort, ontspanning en rust. Een brede waaier van behandelingen en massages, een uitgebreide ruimte die de hele dag geopend is (overdekt zwembad, bad met een waterparcours, hammam, sauna, fitnessruimte, Taï-Chi...), ruime kamers, 3 restaurants en 2 bars... Hier staat alles in het teken van jezelf verwennen en je na afloop weer als herboren voelen.
- Geldig: van 17 september tot 9 januari 2005, volgens beschikbaarheid, buiten de schoolvakanties -


Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Thant, M.A., B.Tr.
2 hrs