KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

zie hieronder

Dutch translation: wijnen uit de bergen, de laagvlakten en van de hellingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:vins de plaine, de montagne, de coteaux
Dutch translation:wijnen uit de bergen, de laagvlakten en van de hellingen
Entered by: Katrien De Clercq

12:09 Mar 31, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / Wijn
French term or phrase: zie hieronder
Deze toeristische tekst gaat over Algerije: "En sachant que l'Algérie produit pourtant une gamme remarquable de vins et spiritueux: vins de plaine, de montagne, de coteaux... tous bien constitués!"

Over "bergwijnen" heb ik al gehoord, maar wat doe je met "plaine"? Bedoelen ze hier misschien landwijnen tegenover bergwijnen? En "coteaux"? Ik heb op internet een aantal keer "wijngaardwijnen" teruggevonden, maar vind dit toch een hele rare term...

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Katrien
Katrien De Clercq
wijnen uit de bergen, de laagvlakten en van de hellingen
Explanation:
Hallo Katrien, ik denk dat je het hier moet gaan omschrijven want landwijnen is natuurlijk heel wat anders en alle wijnen zijn in principe wijngaardwijnen ;-). Door de verschillende ligging/grond en expositie zijn de wijnen uit bergen, laagvlakte en van de hellingen heel verschillend maar een verzamelnaam voor elk bestaat niet volgens mij!

groet,
Joke
Selected response from:

Johanna ten Haaft
France
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5wijnen uit de bergen, de laagvlakten en van de hellingen
Johanna ten Haaft
3zie hieronder
Gerda Rijsselaere
3wijnen uit vlakke, berg- en kustgebiedenBieke Bernaert


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wijnen uit vlakke, berg- en kustgebieden


Explanation:
Ik zou het misschien zo oplossen. Anders loop je het risico dat je er een 'plattelandswijntje' van maakt...

Bieke Bernaert
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 6

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
wijnen uit de bergen, de laagvlakten en van de hellingen


Explanation:
Hallo Katrien, ik denk dat je het hier moet gaan omschrijven want landwijnen is natuurlijk heel wat anders en alle wijnen zijn in principe wijngaardwijnen ;-). Door de verschillende ligging/grond en expositie zijn de wijnen uit bergen, laagvlakte en van de hellingen heel verschillend maar een verzamelnaam voor elk bestaat niet volgens mij!

groet,
Joke

Johanna ten Haaft
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ingeborg Gonizzi: Helemaal mee eens, zou het ook zo oplossen!
4 mins

agree  Sophie Welsing
5 mins

agree  ilse van haneghem: lijkt mij ook
17 mins

agree  Carolien de Visser
1 hr

agree  Elène Klaren
4 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie hieronder


Explanation:
Ik zou het omschrijven als wijnen en likeuren "van wijnstokken die groeien op de bergen, in de valleien of op de hellingen (in de streek). Of iets in die aard...

Gerda Rijsselaere
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 32