KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

Ce règlement est nécessaire au bon fonctionnement du camping

Dutch translation: ...is nodig voor een goede organisatie op de camping


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Ce règlement est nécessaire au bon fonctionnement du camping
Dutch translation:...is nodig voor een goede organisatie op de camping
Entered by: Martine Van Eerdt

20:08 Dec 13, 2010
French to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel
French term or phrase: Ce règlement est nécessaire au bon fonctionnement du camping
Is geen moeilijke zin, maar volgens mij kun je niet zeggen dat een camping functionneert, toch? Hoe zou ik dat dan een goede draai kunnen geven?
Martine Van Eerdt
France
...is nodig voor een goede organisatie op de camping
Explanation:
*
Selected response from:

xxxNMR
France
Grading comment
Hartelijk dank, deze wordt het, grammaticaal ok en een vlotte zin!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4Dit reglement is nodig om alles op de camping goed te laten lopen.Roy vd Heijden
4 +3Dit reglement is belangrijk/noodzakelijk voor het beter functioneren van de camping.
Katrien Hendrickx
3 +1Dit reglement is nodig om het leven/de gang van zaken op de camping goed te laten verlopenkalkje
3 +1...is nodig voor een goede organisatie op de campingxxxNMR
3 +1voor het goede reilen en zeilen van de camping
Guillaume Offermans


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Dit reglement is belangrijk/noodzakelijk voor het beter functioneren van de camping.


Explanation:
Uit de vertaling van een bestaand campingreglement :

"Het binnengaan van de camping houdt in het accepteren en het volledig nakomen van dit REGLEMENT. De Directie behoudt zich het recht voor regels toe te voegen aan dit reglement, als ze vindt dat dit belangrijk is voor het beter functioneren van de camping. Het personeel van de camping is gemachtigd er zorg voor te dragen dat het reglement van de camping wordt gerespecteerd en aan de Directie door te geven wie zich daar niet aan houdt. Wie zich niet aan de regels houdt wordt onmiddellijk van de camping verwijderd."

Katrien Hendrickx
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
Notes to answerer
Asker: Mijn probleem is dathet nog steeds de camping is die funktioneerten volgens mij kan dat niet. Dingen kunnen goed funktioneren OP een camping, maar de camping zelf IS gewoon. Denk ik..

Asker: Nog wel hartelijk dank voor de moeite!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roy vd Heijden: Vanwaar de vergrotende trap 'beter'?
15 mins

agree  ilse van haneghem: inderdaad wel gewoon met goed functioneren
1 hr

agree  Zerlina
5 hrs

agree  Elma de Jong: Gewoon met goed functioneren.
12 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
voor het goede reilen en zeilen van de camping


Explanation:
een suggestie ...

Guillaume Offermans
Netherlands
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: dank u wel, maar het probleem blijft dat de camping en nu reilt en zeilt, ik had de term zelf ook gevonden (mooie woordjes), het probleem blijft net als hierboven, sorrie.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roy vd Heijden: http://campingdetjasker.nl/algemene_informatie.htm: “Omdat u hier voor uw ontspanning komt en wij graag willen dat u zich hier thuis voelt, hebben wij een reglement opgesteld over het reilen en zeilen op “de Tjasker”.
39 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
12 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
...is nodig voor een goede organisatie op de camping


Explanation:
*

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 41
Grading comment
Hartelijk dank, deze wordt het, grammaticaal ok en een vlotte zin!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zerlina
4 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Dit reglement is nodig om alles op de camping goed te laten lopen.


Explanation:
Het is maar een draai ...

--------------------------------------------------
Note added at 41 min (2010-12-13 20:49:41 GMT)
--------------------------------------------------

oftewel: 'voor een goede gang van zaken'

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 59
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor uw hulp, dit klopt grammaticaal wel, had ik ook, maar ik ben er nog net niet helemaal blij mee.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Voor een goede gang van zaken.
1 hr

agree  Helena Vansynghel
3 hrs

agree  Zerlina
4 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: goede gang van zaken
12 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Dit reglement is nodig om het leven/de gang van zaken op de camping goed te laten verlopen


Explanation:
't is maar een idee

kalkje
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: gang van zaken
24 mins