KudoZ home » French to Greek » Other

doudou

Greek translation: η κουβερτούλα του Λάινους


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:doudou
Greek translation:η κουβερτούλα του Λάινους
Entered by: elisavet

17:14 Apr 22, 2008
French to Greek translations [PRO]
Social Sciences - Other
French term or phrase: doudou
"La mère tend un objet - une peluche, un chiffon, ce qu'on appelle souvent un "doudou"-, le reprend, le nomme, en parle.". Ξέρω ότι πρόκειται για ενα μεταβατικό αντικείμενο -παιχνίδι αλλά αδυνατώ να το αποδώσω.. Θα είμαι ευγνώμων για κάθε πρόταση!
elisavet
η κουβερτούλα του Λάινους
Explanation:
κάτι σαν την κουβερτούλα του Λάινους
σαν δικλίδα ασφαλείας


--------------------------------------------------
Note added at 8 ώρες (2008-04-23 01:52:20 GMT)
--------------------------------------------------

Να βοηθήσω με κάποια ευρήματα:
Ο Λάινους είναι ένας δειλός και νευρωτικός διανοούμενος, που μας έφερε το ποιητικότερο εύρημα του Σουλτς: την "κουβέρτα ασφαλείας". Νιώθει σιγουριά μόνο όταν σφίγγει επάνω του αυτή την κουβέρτα (και ακόμη καλύτερα, όταν παράλληλα πιπιλίζει και το δάχτυλό του, πράγμα που, όπως λέει, απαιτεί ύψιστη αυτοσυγκέντρωση). Κατά τα άλλα, αν ο Τσάρλι Μπράουν βασανίζεται από τρομακτικά άγχη, καταναγκασμούς και ιδεοληψίες, ο Λάινους έχει (χάρη στην κουβέρτα του) αποκτήσει την ηρεμία του σοφού. Φτάνει να μη βρεθεί χωρίς κουβέρτα - καταρρέει αμέσως. Οι μηχανισμοί που ξεδιπλώνει για να ανακτήσει την κουβέρτα του (συνήθως του την παίρνουν είτε η αόρατη "αντικουβερτική" γιαγιά είτε η Λούσυ είτε ο Σνούπυ) είναι αφάνταστης ευρηματικότητας και εξυπνάδας.
http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?time_id=75&cat_id=2

ο Λάινους που σέρνει συνέχεια μαζί του την κουβέρτα-φετίχ
Σύντομα ένιωσε την ανάγκη να αποκτήσει μια «κουβέρτα ασφαλείας» την οποία κουβαλά πάντα ...

Ακριβώς όπως ο απένταρος ποιητής Ροδόλφος σφίγγει στην παλάμη του ως φετίχ τη ροζ σκούφια της Μιμής στην «Μποέμ» του Πουτσίνι ... έτσι και ο απατεωνίσκος λογιστής στο μιούζικαλ «Δύο Τρελοί Τρελοί Παραγωγοί» Λίο Μπλουμ, έχει στην τσέπη του ένα κομμάτι από τη γαλάζια παιδική του κουβερτούλα, στην οποία και καταφεύγει σφουγγίζοντας τον ιδρώτα του κάθε φορά που νιώθει να «απειλείται» από τις ανασφάλειές του. Ασφαλώς δεν καταλαβαίνετε το συσχετισμό, έτσι δεν είναι; Λογικό. Προφανώς δεν έχετε εντρυφήσει αρκετά στα κλασικά αμερικανικά «κόμικς» των Πίνατς με τον Λάινους να σφίγγει την κουβέρτα του στο μάγουλό του για προστασία.

Άρα:
Η διατύπωση "κάτι σαν την κουβερτούλα του Λάινους" απευθύνεται σ' ένα αναγνωστικό κοινό εξοικειωμένο με την παρέα του Τσάρλι Μπράουν και την κλασική safety blanket του Λάινους.

Αλλιώς περνάς στη διατύπωση του Βήματος:
http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=13773&m=H06&...
Δώστε στο παιδί ένα «μεταβατικό» αντικείμενο. Αυτό το αντικείμενο, αρκουδάκι, χνουδωτό ζωάκι, μια κουβερτούλα κτλ., λειτουργεί ως δικλίδα ασφαλείας και αποκτά κατευναστικές ιδιότητες.
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1η κουβερτούλα του Λάινους
Nick Lingris
4αγαπημένο λούτρινο/παιχνίδι
socratisv


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
αγαπημένο λούτρινο/παιχνίδι


Language variant: αγαπημένο αρκουδάκι

Explanation:
αρκούδος, αγκαλίτσας....
doudou, nom masculin
Sens 1 Objet fétiche des enfants
http://www.linternaute.com/dictionnaire/fr/definition/doudou...
Ενδιαφέρον είναι και το ακόλουθο νήμα:
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=21585
Εδώ μιλάει για αγαπημένα λούτρινα παιχνίδια:
http://tinyurl.com/5swl9y

Ίσως πρέπει να διατηρήσεις και το γαλλικό όρο.

--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2008-04-22 18:57:32 GMT)
--------------------------------------------------

...το οποίο συχνά καλείται "doudou" (+ note explicative en bas de page)


socratisv
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
η κουβερτούλα του Λάινους


Explanation:
κάτι σαν την κουβερτούλα του Λάινους
σαν δικλίδα ασφαλείας


--------------------------------------------------
Note added at 8 ώρες (2008-04-23 01:52:20 GMT)
--------------------------------------------------

Να βοηθήσω με κάποια ευρήματα:
Ο Λάινους είναι ένας δειλός και νευρωτικός διανοούμενος, που μας έφερε το ποιητικότερο εύρημα του Σουλτς: την "κουβέρτα ασφαλείας". Νιώθει σιγουριά μόνο όταν σφίγγει επάνω του αυτή την κουβέρτα (και ακόμη καλύτερα, όταν παράλληλα πιπιλίζει και το δάχτυλό του, πράγμα που, όπως λέει, απαιτεί ύψιστη αυτοσυγκέντρωση). Κατά τα άλλα, αν ο Τσάρλι Μπράουν βασανίζεται από τρομακτικά άγχη, καταναγκασμούς και ιδεοληψίες, ο Λάινους έχει (χάρη στην κουβέρτα του) αποκτήσει την ηρεμία του σοφού. Φτάνει να μη βρεθεί χωρίς κουβέρτα - καταρρέει αμέσως. Οι μηχανισμοί που ξεδιπλώνει για να ανακτήσει την κουβέρτα του (συνήθως του την παίρνουν είτε η αόρατη "αντικουβερτική" γιαγιά είτε η Λούσυ είτε ο Σνούπυ) είναι αφάνταστης ευρηματικότητας και εξυπνάδας.
http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?time_id=75&cat_id=2

ο Λάινους που σέρνει συνέχεια μαζί του την κουβέρτα-φετίχ
Σύντομα ένιωσε την ανάγκη να αποκτήσει μια «κουβέρτα ασφαλείας» την οποία κουβαλά πάντα ...

Ακριβώς όπως ο απένταρος ποιητής Ροδόλφος σφίγγει στην παλάμη του ως φετίχ τη ροζ σκούφια της Μιμής στην «Μποέμ» του Πουτσίνι ... έτσι και ο απατεωνίσκος λογιστής στο μιούζικαλ «Δύο Τρελοί Τρελοί Παραγωγοί» Λίο Μπλουμ, έχει στην τσέπη του ένα κομμάτι από τη γαλάζια παιδική του κουβερτούλα, στην οποία και καταφεύγει σφουγγίζοντας τον ιδρώτα του κάθε φορά που νιώθει να «απειλείται» από τις ανασφάλειές του. Ασφαλώς δεν καταλαβαίνετε το συσχετισμό, έτσι δεν είναι; Λογικό. Προφανώς δεν έχετε εντρυφήσει αρκετά στα κλασικά αμερικανικά «κόμικς» των Πίνατς με τον Λάινους να σφίγγει την κουβέρτα του στο μάγουλό του για προστασία.

Άρα:
Η διατύπωση "κάτι σαν την κουβερτούλα του Λάινους" απευθύνεται σ' ένα αναγνωστικό κοινό εξοικειωμένο με την παρέα του Τσάρλι Μπράουν και την κλασική safety blanket του Λάινους.

Αλλιώς περνάς στη διατύπωση του Βήματος:
http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=13773&m=H06&...
Δώστε στο παιδί ένα «μεταβατικό» αντικείμενο. Αυτό το αντικείμενο, αρκουδάκι, χνουδωτό ζωάκι, μια κουβερτούλα κτλ., λειτουργεί ως δικλίδα ασφαλείας και αποκτά κατευναστικές ιδιότητες.

Nick Lingris
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  socratisv: "μεταβατικό " αντικείμενο, για να αποφύγουμε την Μπάρμπι, τον Αρκούδο και τους φίλους τους! Ίσως υπάρχει κάποια δισύλλαβη λέξη στα ελληνικά. Αυτό πρέπει να ρωτηθεί στο fr (bébé)>el (μωρουδιακή):))
1 day4 hrs
  -> Δεν χρειάζεται να διατηρηθεί εάν δεν κάνει μάθημα γαλλικής. Βιβλίο ψυχολογίας, οδηγός, κάτι τέτοιο είναι. Οπότε αναρωτιόμαστε τι θα έγραφε ένας Έλληνας σ' αυτή την περίπτωση.