KudoZ home » French to Hungarian » Tech/Engineering

travaux publics

Hungarian translation: 1. közmunkák, köz(hasznú, érdekű) munkák / 2. kommunális létesítmények


10:16 Dec 2, 2003
French to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: travaux publics
Talán van a 'közmunkák' szónál pontosabb magyar megfelelõje is...
texlazar
Hungarian translation:1. közmunkák, köz(hasznú, érdekű) munkák / 2. kommunális létesítmények
Explanation:
A kérdés megválaszolásához szükség lenne a szövegkörnyezet pontos ismeretére, mivel a "Travaux publics" jelentése kettôs:

1.
Travaux de construction, de réparation ou d'entretien d'utilité générale faits pour le compte d'une administration
(itt a munkavégzésrôl, mint folyamatról van szó, illetve annak közcélú jellegérôl)
2.
Ouvrage qui résulte de ces travaux (p. ex. routes, ponts)
(ez a meghatározás a munka eredményére, tehát valamilyen kommunális létesítményre vonatkozik)

A megjelölt link a közfoglalkoztatás különbözô eseteit tárgyalja.
Selected response from:

rudovics
Grading comment
Köszönöm a segítségedet!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3közmunkák
Attila Piróth
41. közmunkák, köz(hasznú, érdekű) munkák / 2. kommunális létesítményekrudovics


Discussion entries: 2





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
közmunkák


Explanation:
Én maradnék ennél.
Angolul "public works", lásd az első hálószemet.
Való igaz, hogy magyarul sokaknak elsőre a büntetésből végzendő közmunka ugrik be (lásd pl. a http://www.stop.hu/hirek/mozaik/index.tdp?f=41635 hálószemet), de a közmunka nem csak ebben az értelemben használatos:

Hamarosan startol az unió által támogatott közmunka-program
Csaknem 3 milliárd forint összegű forráshoz jut Brüsszelből a hazai munkaerő-gazdálkodási program. A pénzt a munkanélküliek ideiglenes foglalkoztatására költik. Az Országos Közmunkatanács elnöke szerint előre láthatólag júniusban megjelenik az Európai Unió Phare Program Alapja által támogatott magyarországi közmunkaprogram pályázati kiírása.



    Reference: http://www.town.casselman.on.ca/english/services/EN_travaux_...
    Reference: http://www.sulinet.hu/tart/cikk/pc/0/14714/1
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 212

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vigbazsi
37 mins

agree  Eva Blanar: nincs jobb!
54 mins

agree  Peter Miron Toth: a közmunkában az a fontos, hogy a közt szolgálja, nem az, hogy ki végzi. A Fehér tengeri csatornát rabok ásták, közmunka volt, Gorkij meg is tapsolta.
2 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1. közmunkák, köz(hasznú, érdekű) munkák / 2. kommunális létesítmények


Explanation:
A kérdés megválaszolásához szükség lenne a szövegkörnyezet pontos ismeretére, mivel a "Travaux publics" jelentése kettôs:

1.
Travaux de construction, de réparation ou d'entretien d'utilité générale faits pour le compte d'une administration
(itt a munkavégzésrôl, mint folyamatról van szó, illetve annak közcélú jellegérôl)
2.
Ouvrage qui résulte de ces travaux (p. ex. routes, ponts)
(ez a meghatározás a munka eredményére, tehát valamilyen kommunális létesítményre vonatkozik)

A megjelölt link a közfoglalkoztatás különbözô eseteit tárgyalja.



    Reference: http://web.axelero.hu/munkalap/kozfogl/koz_fogalmak.html
rudovics
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Köszönöm a segítségedet!