KudoZ home » French to Hungarian » Transport / Transportation / Shipping

Mètre plancher

Hungarian translation: rakméter(súly)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Mètre plancher
Hungarian translation:rakméter(súly)
Entered by: Jocelynne

18:16 Nov 12, 2008
French to Hungarian translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping / Logisztika
French term or phrase: Mètre plancher
"Le rapport entre le poids et l’occupation au sol est le suivant : 1 mètre plancher = 1790 Kgs."

Tudna valaki segíteni, hogy hogyan lehetne a mètre plancher kifejezést fordítani?
Köszönöm
Jocelynne
Romania
rakméter(súly)
Explanation:
Én erre gondoltam, és ahogy utánanéztem, talán használják is a logisztikában ezt a kifejezést.

A kg különbségeket igazán nem értem, de szerintem ugyanarról van szó.

www.logistique.com/fr/3-transport/news/news-330-cours-trans...
Selected response from:

Ildikó Dawance Butz
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rakméter(súly)
Ildikó Dawance Butz
4hosszirányú méter
Attila Piróth


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hosszirányú méter


Explanation:
Gondolom, erről a dokumentumról van szó: http://tinyurl.com/686arq
A későbbi részből kiderül, hogy ez a fogalom hogy értendő: az áru tömegét vagy a kamionban elfoglalt térfogattal, vagy az alapterülettel hozzuk kapcsolatba. Ha az alapterülettel, akkor abból kaphatunk egy "hosszirányú hosszúságot" (bocs, ez borzasztóan hangzik), ha elosztjuk a kamion állandó szélességével. Tehát egy 12 négyzetmétert lefoglaló áru egy 2,4 méter szélességű kamionban 5 métert foglal le hosszirányban. A dokuemntumban megadott példák ezt támasztják alá. Megítélésem szerint a "hosszirányú méter" nem félreérthető, és a dokumentum későbbi részeiben szereplő magyarázattal kiegészítve érthető is.

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rakméter(súly)


Explanation:
Én erre gondoltam, és ahogy utánanéztem, talán használják is a logisztikában ezt a kifejezést.

A kg különbségeket igazán nem értem, de szerintem ugyanarról van szó.

www.logistique.com/fr/3-transport/news/news-330-cours-trans...

Example sentence(s):
  • Pour les marchandises non gerbables et pour les marchandises palettisées, un prix au mètre plancher (MPL) est appliqué en fonction de l\'utilisation de nombre de mètre au sol (mètre linéaire) avec un rapport poids mètre linéaire : 1750 kg par mèt
  • rakméter: akkor alk., ha az árura annak természete, csomagolása vagy a megbízás kitétele miatt más áru nem rakható a fuvareszközben 1 rakméter = 1.650 kg

    Reference: http://logisztika13.uw.hu/bandika/gyujtoszallitas.doc.
Ildikó Dawance Butz
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Ez lesz az, köszönöm szépen!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Remek!
1 hr
  -> Köszönöm :-)