KudoZ home » French to Polish » Names (personal, company)

Autorité Investie du Pouvoir de Nomination AIPN

Polish translation: Organ Powołujący/ Organ uprawniony do mianowania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Autorité Investie du Pouvoir de Nomination AIPN
Polish translation:Organ Powołujący/ Organ uprawniony do mianowania
Entered by: Ossetta

08:14 Oct 25, 2007
French to Polish translations [PRO]
Names (personal, company) / Unia Europejska
French term or phrase: Autorité Investie du Pouvoir de Nomination AIPN
Tlumacze dezycje wydana przez ten organ Wspolnoty Europejskiej. Kontekst: "VU la décision de la Commission du... relative à l'exercice des pouvoirs dévolus par le Statut à l'Autorité Investie du Pouvoir de Nomination AIPN..."
Tradpol
Poland
Organ Powołujący/ Organ uprawniony do mianowania
Explanation:
AIPN to właśnie skrót od Autorité Investie du Pouvoir de Nomination i to jest organ powołujący wg EUR-Lex, czasami ten sam EUR-lex stosuje termin Organ uprawniony do nominowania, ja stosuję Organ Powołujący/ Organ uprawniony do mianowania i w nawiasie dodaję AIPN
Ję terminologię spotakałam d dokumentach OLAF
"Ta sama kwestia wiąże się ze statusem dyrektora OLAF, któremu na mocy przepisów powierzone zostały — podobnie jak w przypadku organów uprawnionych do nominowania (AIPN) — funkcje o charakterze dyscyplinarnym: zarówno prowadzenie dochodzeń, jak i badanie skarg i odwołań od działań podejmowanych w ramach dochodzeń, co jest zrozumiałe w zakresie prawa administracyjnego, lecz może stanowić problem w przypadku dochodzeń z konsekwencjami karnymi."
Selected response from:

Ossetta
Poland
Grading comment
Dziękuję. Niestety trafiałam wyłącznie na nie przetłumaczone na polski artykuły EUR-lex...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Organ Powołujący/ Organ uprawniony do mianowania
Ossetta
2komitet doradczy przy UE
esperantiste


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
komitet doradczy przy UE


Explanation:
Lorsqu'une faute personnelle grave a été commise, c'est exclusivement à l'"AIPN" (autorité investie du pouvoir de nomination) qu'il appartient de décider si le fonctionnaire concerné est tenu de réparer le préjudice subi par la Commission. Avant de prendre sa décision, l'AIPN sera conseillée par le nouveau Comité pour les Irrégularités Financières (PIF) quand une irrégularité financière a été commise par un fonctionnaire.


. L' autorité investie du pouvoir de nomination dispose d' un large pouvoir d' appréciation en ce qui concerne l' examen comparatif des mérites respectifs des fonctionnaires ayant vocation à la promotion . Il en résulte que le contrôle judiciaire doit se limiter à la question de savoir si elle n' a pas usé de son pouvoir de manière manifestement erronée, étant entendu que, lorsqu' une décision de promotion fait suite à un avis de vacance, ce contrôle doit aussi porter sur la question de savoir si ladite autorité a exercé son pouvoir discrétionnaire dans le cadre qu' elle s' était imposé par cet avis .



Terme cible : stanowi tylko propozycję na gorąco.


esperantiste
Native speaker of: Native in ArabicArabic
Notes to answerer
Asker: Znalazłam jakąś tam decyzję, gdzie skrót AIPN nie został rozwinięty po polsku, ale został ogólnie nazwany "Organem Powołującym", czyli raczje "Komitet Doradczy" nie będzie tu pasował. Mowa jest o zatrudnieniu urzędnika na stanowisko w EUROSTAT...


10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Organ Powołujący/ Organ uprawniony do mianowania


Explanation:
AIPN to właśnie skrót od Autorité Investie du Pouvoir de Nomination i to jest organ powołujący wg EUR-Lex, czasami ten sam EUR-lex stosuje termin Organ uprawniony do nominowania, ja stosuję Organ Powołujący/ Organ uprawniony do mianowania i w nawiasie dodaję AIPN
Ję terminologię spotakałam d dokumentach OLAF
"Ta sama kwestia wiąże się ze statusem dyrektora OLAF, któremu na mocy przepisów powierzone zostały — podobnie jak w przypadku organów uprawnionych do nominowania (AIPN) — funkcje o charakterze dyscyplinarnym: zarówno prowadzenie dochodzeń, jak i badanie skarg i odwołań od działań podejmowanych w ramach dochodzeń, co jest zrozumiałe w zakresie prawa administracyjnego, lecz może stanowić problem w przypadku dochodzeń z konsekwencjami karnymi."


    eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ. do?uri=CELEX:52005XX0520(01):PL:HTML
    eur-lex.europa.eu/LexUriServ/ LexUriServ.do?uri=CELEX:32006D0491:PL:NOT
Ossetta
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję. Niestety trafiałam wyłącznie na nie przetłumaczone na polski artykuły EUR-lex...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  esperantiste
1 hr
  -> merci :)