KudoZ home » French to Polish » Poetry & Literature

faire sauter les écailles du temps

Polish translation: spowodować (prze)skok w czasie


14:06 Sep 17, 2011
French to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
French term or phrase: faire sauter les écailles du temps
Mam problem w przekladzie literackim.
"Celui qui ouvrira la page 235 sous l'arbre de la connaissance, accedera au portail du temps. Prends garde lecteur au destin fatal des mots prononcés qui feront sauter les écailles du temps"

Z góry dziękuję za literackie próby przetlumaczenia 'faire sauter les ecailles du temps'.
Mam juz jakies pomysly, ale nie chce nic sugerowac.
ewrob
France
Polish translation:spowodować (prze)skok w czasie
Explanation:
Marny ze mnie tłumacz literacki, ale jakoś tak bym próbował. Wypowiedziane słowa przeniosą osobę w czasie, jak rozumiem.
Selected response from:

M.A.B.
Netherlands
Grading comment
Dziękuję wszystkim za twórcze próby pomocy!!!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4spowodować (prze)skok w czasie
M.A.B.
3patrz poniżejHonorata


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
patrz poniżej


Explanation:
jedna z wersji: "usuną patynę czasu"

Honorata
Poland
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: Bardzo dziękuję! jednak nie chodzi o patynę (dawność, starość), tylko raczej o prawidła czasu..


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spowodować (prze)skok w czasie


Explanation:
Marny ze mnie tłumacz literacki, ale jakoś tak bym próbował. Wypowiedziane słowa przeniosą osobę w czasie, jak rozumiem.

M.A.B.
Netherlands
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Dziękuję wszystkim za twórcze próby pomocy!!!
Notes to answerer
Asker: Dziękuję bardzo! można by faktycznie tak to przetłumaczyć, choć - paradoksalnie - faire sauter nie ma tu nic wspólnego z przeskakiwaniem, bo znaczy "wysadzić" (w powietrze ) :)