KudoZ home » French to Romanian » Chemistry; Chem Sci/Eng

matte

Romanian translation: mata


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:matte
Romanian translation:mata
Entered by: Janos Fazakas

11:12 Apr 28, 2008
French to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
French term or phrase: matte
Context:
"Partie à ne pas remplir pour matte, azote et autres gaz"
Din instrucţiuni de securitate la încărcarea şi descărcarea camioanelor
Janos Fazakas
mata
Explanation:
mata
Selected response from:

Cristina Rogozan
France
Grading comment
Mulţumesc tuturora pentru ajutor
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2matawordbridge
4sulfura de fier ( sau cupru)/ calcozina ( Cu) sau pirita (Fe)Anca Nitu
3mataCristina Rogozan


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mata


Explanation:
mata

Cristina Rogozan
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc tuturora pentru ajutor

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
mata


Explanation:
mată - produs metalurgic intermediar între minereul brut şi produsul finit. (aici) minereu neprelucrat

e doar o idee


wordbridge
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ClaudiaDragomir: http://www.cnrtl.fr/definition/matte
9 hrs
  -> multumesc

agree  Andrei Ersek
1 day3 hrs
  -> multumesc

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sulfura de fier ( sau cupru)/ calcozina ( Cu) sau pirita (Fe)


Explanation:
Domaine(s) : - métallurgie
cuivre
transformation du métal


français


matte n. f.
Équivalent(s) English matte



Définition :
Se dit respectivement du sulfure de fer et de cuivre, ou du sulfure de fer, de cuivre et de nickel, obtenu comme phase intermédiaire, en enrichissant les minerais de cuivre ou de nickel par grillage oxydant et fusion scorifiante.



http://ro.wikipedia.org/wiki/Cupru
http://sulfura.vocabular.ro/wordSearch.php?view=views/wordSe...


cuvantul "mata" in limba romana eu nu l-am gasit in dictionar, poate nu am cautat unde trebuie....



--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2008-04-29 19:17:55 GMT)
--------------------------------------------------

in contextul de mai sus, evident

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian