KudoZ home » French to Romanian » Education / Pedagogy

formation

Romanian translation: sesiune de formare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:formation
Romanian translation:sesiune de formare
Entered by: clauswe

10:22 Aug 24, 2010
French to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Education / Pedagogy
French term or phrase: formation
****EVALUATION A L’ISSUE DE LA FORMATION****
ex. Contenu de la formation
Qualité du contenu (clair, précis, complet, …)
Répartition adaptée entre contenu / exercices / mises en situation
Supports adaptés (supports d’animation, book, mémo, supports informatisés, …)
...

pentru cap de afis care cuvant suna mai bine: curs, formare, pregătire ...?

multumesc
clauswe
Romania
sesiune de formare
Explanation:
Eu pentru traducerea asta optez de fiecare dată.

***

"Sesiunea de formare pilot a modulului de Rolul societatii civile in mediul universitar a fost sustinuta de echipa de elaborare a acestui modul si gazduita de Centrul de Competenta in Management Universitar coordonat de catre Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative si de Universitatea Bucuresti. La sesiunea de formare au participat, conform grupului tinta declarat al modulului, persoane din managementul universitar al universitatilor din: Bucuresti, Ploiesti, Pitesti, Targoviste, Galati si Constanta."

http://www.management-universitar.ro/492/section.aspx/297

--------------------------------------------------
Note added at 33 minutes (2010-08-24 10:56:41 GMT)
--------------------------------------------------

"Au fost 14 respondenţi, participanţi la sesiunea de
formare."

"Ce aspecte consideraţi că ar putea fi îmbunătăţite la
această sesiune de formare?"

"Consideraţi că a fost o alegere bună să participaţi la
această sesiune de formare?"

http://responsabilitate-sociala.org/wp-content/uploads/2010/...

--------------------------------------------------
Note added at 36 minutes (2010-08-24 10:59:02 GMT)
--------------------------------------------------

"Sesiuni de formare pentru profesionişti "

http://www.anpfdc.ro/content.aspx?id=107

--------------------------------------------------
Note added at 36 minutes (2010-08-24 10:59:47 GMT)
--------------------------------------------------

"In perioada 5-7 octombrie 2006, cu sprijinul Consiliului Judetean Hunedoara si in parteneriat cu asociatia de firme "Centrul de Afaceri MASTER" din Deva si cu sprijinul Societatii de Avocati Hahui si Asociatii, Universitatii Romane de Stiinte si Arte "Gheorghe Cristea" din Bucuresti si al firmei de PR si Lobby "Phaeton Gala", EUROLINK - Casa Europei va desfasura in Municipiul Deva o noua sesiune intensiva de formare in domeniul managementului proiectelor cu Fonduri Structurale destinata urmatoarelor grupuri-tinta (...)"

http://www.houseofeurope.ro/Deva.htm

--------------------------------------------------
Note added at 37 minutes (2010-08-24 11:00:42 GMT)
--------------------------------------------------

"In perioada ianuarie-februarie 2006, UCRAP in colaborare cu INA ( Institutul National de Administratie ) va organiza sesiuni de formare in Centrele Regionale de Formare Continua pentru Administratia Publica Locala din Calarasi, Constanta, Iasi, Sibiu, Cluj, Timisoara, Craiova si Bucuresti. In cadrul acestor sesiuni de formare vor fi prezentate doua instrumente de modernizare: Cadrul de Auto-evaluare a modului de Functionare a institutiilor din administratia publica (CAF) si Programul Multianual de Modernizare (PMM). Cu ajutorul acestei pagini web dorim sa punem la dispozitia participantilor prezentarile si materiale legate de aceasta sesiune de training. Sugestiile, comentariile, observatiile legate de acest training le puteti trimite la adresa ucrap@mai.gov.ro."

http://modernizare.mai.gov.ro/documente/training/training_ca...

--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2010-08-24 11:48:38 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă durata acestei « formation » este una relativ scurtă, atunci este o sesiune de formare.
Când e vorba de o formare profesională, organizată de o instituţie de învăţământ şi la capătul căreia se primeşte o diplomă se vorbeşte de « formare ».


--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2010-08-24 11:49:56 GMT)
--------------------------------------------------

Şi din câte ne-aţi precizat (book, suport informatizat, etc), pare o sesiune de formare.
Selected response from:

Ioana Lazar Capitaneanu
France
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3sesiune de formareIoana Lazar Capitaneanu
5 +2instructie, educatie, pregătire, formare
A. I.-Eberlé
5curs de pregătire profesională (de scurtă durată)
ClaudiaDragomir


Discussion entries: 8





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
instructie, educatie, pregătire, formare


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 19 minutes (2010-08-24 10:42:27 GMT)
--------------------------------------------------

**pregatire** ar fi cel mai adaptat în contextul dvs.

Example sentence(s):
  • .
A. I.-Eberlé
France
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Rogozan
45 mins
  -> Multumesc, Cristina

agree  DeeSs
163 days
  -> Multumesc

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
sesiune de formare


Explanation:
Eu pentru traducerea asta optez de fiecare dată.

***

"Sesiunea de formare pilot a modulului de Rolul societatii civile in mediul universitar a fost sustinuta de echipa de elaborare a acestui modul si gazduita de Centrul de Competenta in Management Universitar coordonat de catre Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative si de Universitatea Bucuresti. La sesiunea de formare au participat, conform grupului tinta declarat al modulului, persoane din managementul universitar al universitatilor din: Bucuresti, Ploiesti, Pitesti, Targoviste, Galati si Constanta."

http://www.management-universitar.ro/492/section.aspx/297

--------------------------------------------------
Note added at 33 minutes (2010-08-24 10:56:41 GMT)
--------------------------------------------------

"Au fost 14 respondenţi, participanţi la sesiunea de
formare."

"Ce aspecte consideraţi că ar putea fi îmbunătăţite la
această sesiune de formare?"

"Consideraţi că a fost o alegere bună să participaţi la
această sesiune de formare?"

http://responsabilitate-sociala.org/wp-content/uploads/2010/...

--------------------------------------------------
Note added at 36 minutes (2010-08-24 10:59:02 GMT)
--------------------------------------------------

"Sesiuni de formare pentru profesionişti "

http://www.anpfdc.ro/content.aspx?id=107

--------------------------------------------------
Note added at 36 minutes (2010-08-24 10:59:47 GMT)
--------------------------------------------------

"In perioada 5-7 octombrie 2006, cu sprijinul Consiliului Judetean Hunedoara si in parteneriat cu asociatia de firme "Centrul de Afaceri MASTER" din Deva si cu sprijinul Societatii de Avocati Hahui si Asociatii, Universitatii Romane de Stiinte si Arte "Gheorghe Cristea" din Bucuresti si al firmei de PR si Lobby "Phaeton Gala", EUROLINK - Casa Europei va desfasura in Municipiul Deva o noua sesiune intensiva de formare in domeniul managementului proiectelor cu Fonduri Structurale destinata urmatoarelor grupuri-tinta (...)"

http://www.houseofeurope.ro/Deva.htm

--------------------------------------------------
Note added at 37 minutes (2010-08-24 11:00:42 GMT)
--------------------------------------------------

"In perioada ianuarie-februarie 2006, UCRAP in colaborare cu INA ( Institutul National de Administratie ) va organiza sesiuni de formare in Centrele Regionale de Formare Continua pentru Administratia Publica Locala din Calarasi, Constanta, Iasi, Sibiu, Cluj, Timisoara, Craiova si Bucuresti. In cadrul acestor sesiuni de formare vor fi prezentate doua instrumente de modernizare: Cadrul de Auto-evaluare a modului de Functionare a institutiilor din administratia publica (CAF) si Programul Multianual de Modernizare (PMM). Cu ajutorul acestei pagini web dorim sa punem la dispozitia participantilor prezentarile si materiale legate de aceasta sesiune de training. Sugestiile, comentariile, observatiile legate de acest training le puteti trimite la adresa ucrap@mai.gov.ro."

http://modernizare.mai.gov.ro/documente/training/training_ca...

--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2010-08-24 11:48:38 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă durata acestei « formation » este una relativ scurtă, atunci este o sesiune de formare.
Când e vorba de o formare profesională, organizată de o instituţie de învăţământ şi la capătul căreia se primeşte o diplomă se vorbeşte de « formare ».


--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2010-08-24 11:49:56 GMT)
--------------------------------------------------

Şi din câte ne-aţi precizat (book, suport informatizat, etc), pare o sesiune de formare.

Ioana Lazar Capitaneanu
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 16
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monica Tuduce: După brainstormingul de rigoare, Sesiune de formare it is! :P
2 hrs
  -> Mulţumesc, Monica ! :)

agree  TRAD Melina
5 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Iosif JUHASZ
1 day1 hr
  -> Mulţumesc!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
curs de pregătire profesională (de scurtă durată)


Explanation:
Cuvântul sesiune din discuţiile postate până acum mi-a adus imediat aminte de examenele de la facultate, aşa că m-am gândit să mă uit în dex să vedem care este înţelesul exact.

"SESIÚNE ~i f. 1) Perioadă în care au loc ședințele unui organ reprezentativ al puterii de stat, judiciar sau științific, unde se iau în discuție și se rezolvă probleme importante. 2) : ~ de examene perioadă de examene în sistemul învățământului. [G.-D. sesiunii; Sil. -si-u-] /<lat. sessio, ~onis, fr. session
.................
SESIÚNE s.f. Perioadă de timp în care membrii unui organ reprezentativ, al unei instituții științifice etc. rămân împreună, adunându-se la ședințele de lucru. ♦ Perioadă de timp în care se țin adunări de lucru, de comunicări ale unei instituții științifice, didactice etc.; (p. ext.) ședințele ținute în această perioadă de timp. ♦ Sesiune de examene = perioadă de timp în care au loc examene. [Pron. -si-u-. / cf. fr. session, lat. sessio]."
http://dexonline.ro/definitie/sesiune

" CURS2, cursuri, s. n. 1. Expunere, predare a unei materii de studiu sub forma unui ciclu de lecții sau de prelegeri; p. ext. oră sau totalitatea orelor de program destinate acestei expuneri. 2. Ciclu de lecții tipărite, șapirografiate sau dactilografiate în volum (și servind ca manual). – Din fr. cours.
................
CURS2 ~uri n. 1) Expunere a unei materii de studiu sub forma unui ciclu de lecții sau de prelegeri. 2) Totalitatea orelor de program destinate acestei expuneri. 3) Carte cuprinzând un ciclu de lecții sau prelegeri. 4) la pl. Formă de învățământ (ridicare a calificării, reprofilare etc.) de scurtă durată. ~uri serale. /<fr. cours \"
http://dexonline.ro/definitie/curs

"A PREGĂTÍ= 2) A face să capete cunoștințe și/sau deprinderi într-un domeniu oarecare; a prepara; a instrui; a învăța. ~ cadre în domeniul pedagogiei.\"
http://dexonline.ro/definitie/pregatire

Am observat că se foloseşte mult pe net "sesiunea de formare" cu înţelesul de pregătire/curs de pregătire/curs de pregătire profesională, dar nu cred că este folosit în mod corect pentru că, aşa cum explică dexul, "sesiune" înseamnă altceva.
Nu prea are importanţă durata cursului, că este vorba de trei zile, trei luni sau de trei ani, tot curs de pregătire profesională se cheamă!

Am mai întâlnit si:
-Curs de pregătire profesională continuă de scurtă durată

--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2010-08-24 15:27:36 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.ro/#hl=ro&q=curs de pregatire profesionala...

-Curs de specializare de scurtă durată:

CESTRIN - Untitled Document
Tipul cursului: Curs de specializare de scurta durata. Directori de curs si colectiv de colaboratori: Dr. ing. Laurentiu Stelea. Durata cursului: ...
www.apdpcluj.ro/CursuriPerfectionare2.html


--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2010-08-24 15:30:52 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.ro/#hl=ro&q=curs de pregatire profesionala...

-Curs de specializare de scurta durata

"Cui se adreseaza:
Cursul se adreseaza directorilor Tehnici din cadrul DRDP si AND.
..............
Tipul cursului:
Curs de specializare de scurta durata.
.............
Durata cursului:
2 zile. ...."
http://www.apdpcluj.ro/CursuriPerfectionare2.html


ClaudiaDragomir
Specializes in field
Native speaker of: Romanian