KudoZ home » French to Romanian » Engineering: Industrial

chapiste

Romanian translation: zidar turnător șape


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:chapiste
Romanian translation:zidar turnător șape
Entered by: ClaudiaDragomir

15:36 Sep 25, 2011
French to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
French term or phrase: chapiste
Elle fabrique un produit à base de plâtre vendu à des chapistes ou à des fabricants de dalles.
Cristina Bolohan
Romania
zidar turnător șape
Explanation:
ȘÁPĂ, șape, s. f. Strat (de bitum, de asfalt etc.) care se așterne pe suprafața unui element de construcție pentru a-l impermeabiliza. – Din fr. chape.
http://dexonline.ro/lexem/șapă/50362

http://www.aftnb-paca.org/index.php?option=com_content&view=...

http://www.google.ro/#sclient=psy-ab&hl=ro&source=hp&q=zidar...

--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2011-09-25 19:47:10 GMT)
--------------------------------------------------

sau
"Muncitori calificati in constructii pardoseli industriale

Ce presupune acest post?
Incarca/ descarca materiale de constructii;
Impreuna cu seful de echipa fixeaza cotele cu nivela laser (sistem laser);
Toarna betonul cu ajutorul pompei sau prin descarcare direct din cifa;
Trage betonul la sapa si la dreptar;
Finiseaza cu elicopterul;
Colmateaza, taie si trateaza rosturi."
http://www.valdivia.ro/joburi-disponibile/muncitori-califica...


--------------------------------------------------
Note added at 1 giorno23 min (2011-09-26 16:00:30 GMT)
--------------------------------------------------

"Nous arrivons sur chantier vers 7h15 pour installer la machine et dérouler les tuyaux. Il faut également installer le courant et l’eau et le travail démarre à 7h30. La veille, le fournisseur a amené du sable et du ciment. On installe la pompe à chape et en fonction de la demande, je décide ce qu’il faut y mettre selon que nous travaillons des chapes à 200 ou 300 kg. Une fois que la machine a fait la préparation, on lance cela dans les tuyaux.
.......................
La chape est un travail de finition. Le gros-œuvre est fini, le plafonnage et l’électricité aussi. Nous intervenons après le chauffagiste..."
http://www.metiers.be/Interviews/INT_CHAPISTE_MAENHOUT.htm

"Chapiste

Définition de l'emploi/métier
Construit les murs, les cloisons et les façades des maisons individuelles, des immeubles d'habitation, des bâtiments administratifs, industriels et commerciaux, en assemblant avec des produits liants (ciment, mortier, plâtre, résine...) des matériaux traditionnels (briques, parpaings, pierres...) ou des matériaux composites (plaques de plâtre...). Coule des chapes. Procède à la fabrication et à la pose de différents coffrages simples, d'éléments de ferraillage et de petits ouvrages en béton. Assure l'étanchéité et la protection des locaux ou des bâtiments par la pose d'isolants ou l'application d'enduits. Peut être amené à prendre en charge l'approvisionnement du chantier et à encadrer une petite équipe."
http://www.1001interims.com/fiche_metier.php?id=128

"Fisa postului Zidar - Pietrar sau Zidar Rosar - Tencuitor

Zidarul se ocupa in principal cu prepararea mortarelor pentru zidarii si tencuieli, executarea lucrarilor de demolare a zidariei, executarea zidariilor simple, zidariilor din piatra naturala, zidariilor de complexitate medie sau de mare complexitate, executarea tencuielilor simple, tencuielilor decorative, tencuielilor de mare complexitate, precum si (optional) executarea lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor de locuit.
..................................

Montatorul de Elemente Prefabricate din Beton Armat se ocupa in principal cu trasarea elementelor specifice constructiei, urmarirea efectuarii excavatiei grosiere, executarea excavatiei de finisaj, realizarea lucrarilor de cofrare, realizarea lucrarilor de decofrare, fasonarea/ montarea armaturilor, montarea pieselor inglobate in beton, executarea lucrarilor de betonare, executarea montarii de elemente prefabricate."
http://www.rubinian.com/produse_fise_de_post_cor.php?id=PRUF...
Selected response from:

ClaudiaDragomir
Grading comment
multumesc
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zidar turnător șape
ClaudiaDragomir
4montator prefabricate
Vasile Airinei


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
montator prefabricate


Explanation:
Meseria echivalenta in limba romana, conform COR.

http://www.proiect-calificare.sicep.ro/index.php/cursuri/dom...




    Reference: http://www.metiers.be/Interviews/INT_CHAPISTE_MAENHOUT.htm
    Reference: http://www.cepecom.ro/curs-fierar-betonist-montator-prefabri...
Vasile Airinei
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zidar turnător șape


Explanation:
ȘÁPĂ, șape, s. f. Strat (de bitum, de asfalt etc.) care se așterne pe suprafața unui element de construcție pentru a-l impermeabiliza. – Din fr. chape.
http://dexonline.ro/lexem/șapă/50362

http://www.aftnb-paca.org/index.php?option=com_content&view=...

http://www.google.ro/#sclient=psy-ab&hl=ro&source=hp&q=zidar...

--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2011-09-25 19:47:10 GMT)
--------------------------------------------------

sau
"Muncitori calificati in constructii pardoseli industriale

Ce presupune acest post?
Incarca/ descarca materiale de constructii;
Impreuna cu seful de echipa fixeaza cotele cu nivela laser (sistem laser);
Toarna betonul cu ajutorul pompei sau prin descarcare direct din cifa;
Trage betonul la sapa si la dreptar;
Finiseaza cu elicopterul;
Colmateaza, taie si trateaza rosturi."
http://www.valdivia.ro/joburi-disponibile/muncitori-califica...


--------------------------------------------------
Note added at 1 giorno23 min (2011-09-26 16:00:30 GMT)
--------------------------------------------------

"Nous arrivons sur chantier vers 7h15 pour installer la machine et dérouler les tuyaux. Il faut également installer le courant et l’eau et le travail démarre à 7h30. La veille, le fournisseur a amené du sable et du ciment. On installe la pompe à chape et en fonction de la demande, je décide ce qu’il faut y mettre selon que nous travaillons des chapes à 200 ou 300 kg. Une fois que la machine a fait la préparation, on lance cela dans les tuyaux.
.......................
La chape est un travail de finition. Le gros-œuvre est fini, le plafonnage et l’électricité aussi. Nous intervenons après le chauffagiste..."
http://www.metiers.be/Interviews/INT_CHAPISTE_MAENHOUT.htm

"Chapiste

Définition de l'emploi/métier
Construit les murs, les cloisons et les façades des maisons individuelles, des immeubles d'habitation, des bâtiments administratifs, industriels et commerciaux, en assemblant avec des produits liants (ciment, mortier, plâtre, résine...) des matériaux traditionnels (briques, parpaings, pierres...) ou des matériaux composites (plaques de plâtre...). Coule des chapes. Procède à la fabrication et à la pose de différents coffrages simples, d'éléments de ferraillage et de petits ouvrages en béton. Assure l'étanchéité et la protection des locaux ou des bâtiments par la pose d'isolants ou l'application d'enduits. Peut être amené à prendre en charge l'approvisionnement du chantier et à encadrer une petite équipe."
http://www.1001interims.com/fiche_metier.php?id=128

"Fisa postului Zidar - Pietrar sau Zidar Rosar - Tencuitor

Zidarul se ocupa in principal cu prepararea mortarelor pentru zidarii si tencuieli, executarea lucrarilor de demolare a zidariei, executarea zidariilor simple, zidariilor din piatra naturala, zidariilor de complexitate medie sau de mare complexitate, executarea tencuielilor simple, tencuielilor decorative, tencuielilor de mare complexitate, precum si (optional) executarea lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor de locuit.
..................................

Montatorul de Elemente Prefabricate din Beton Armat se ocupa in principal cu trasarea elementelor specifice constructiei, urmarirea efectuarii excavatiei grosiere, executarea excavatiei de finisaj, realizarea lucrarilor de cofrare, realizarea lucrarilor de decofrare, fasonarea/ montarea armaturilor, montarea pieselor inglobate in beton, executarea lucrarilor de betonare, executarea montarii de elemente prefabricate."
http://www.rubinian.com/produse_fise_de_post_cor.php?id=PRUF...

ClaudiaDragomir
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 3
Grading comment
multumesc