KudoZ home » French to Romanian » Finance (general)

le paiement par obligations cautionnées

Romanian translation: achitarea plăţii prin obligaţiuni garantate prin cauţiune


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:le paiement par obligations cautionnées
Romanian translation:achitarea plăţii prin obligaţiuni garantate prin cauţiune
Entered by: silvia karen

21:37 Feb 14, 2007
French to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
French term or phrase: le paiement par obligations cautionnées
Le paiement par obligations cautionnées. L’obligation cautionnée est un effet de commerce souscrit par le redevable à l’égard du Trésor public.
Barla Alexandra
obligaţiuni garantate prin cauţiune (bancară)
Explanation:
Bănuiesc că este vorba de o modalitate de plată prin obligaţiuni garantate prin cauţiuni bancare.

"Cauţiunea (...) este o formă a asigurării rambursării creditului. Ea se aplică în relaţiile băncii atît cu persoane juridice cît şi cu persoane fizice.
La aplicare către persoanele juridice, cauţiunea spre deosebire de garanţie se întocmeşte printr-un contract între bancă şi fudeiusor. Conform cauţiunii ultimul îşi asumă responsabilitatea să achite creditorului datoria debitorului în decursul unei perioade determinate de timp. În contract poate fi determinată suma maximală, pentru care fudeiusorul îşi asumă responsabilitatea să o ramburseze. În acelaşi timp cauţiunea poate prevedea responsabilutatea solidară (cauţiune bancară solidară), conform căreia banca-creditoare poate înainta cerinţele de plată a datpriei principale, atît către debitor, cît şi către fudeiusor, sau o responsabilitate suplimentară (cauţiune bancară simplă), conform căreia banca fudeiusor îşi asumă respinsabilitatea să achite datoriile clientului numai în cazul nerespectării de către ultimul a angajamentelor referitor la rambursarea creditului, dacă Contractul-cauţiune nu prevede altceva."

http://www.justice.md/lex/document_rom.php?id=7096FF70:415C9...

"Obligation cautionnée

L'obligation cautionnée est une reconnaissance de dette, souscrite par une entreprise au profit du Trésor Public, et garantie par une caution bancaire, dans le but de différer le paiement de la TVA ou de taxes assimilées (alcools, douanes, etc.). "

http://www.vernimmen.net/html/glossaire/definition_obligatio...

Pentru cauţiune sau fidejusiune vezi: http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=2618

Selected response from:

silvia karen
France
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1obligaţiuni garantate prin cauţiune (bancară)
silvia karen
3obligatiuni cu titlu de cautine
Raluca Mot


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obligatiuni cu titlu de cautine


Explanation:
gasisem undeva "obligatiuni cautionate" dar sursa nu e de incredere

Raluca Mot
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
obligaţiuni garantate prin cauţiune (bancară)


Explanation:
Bănuiesc că este vorba de o modalitate de plată prin obligaţiuni garantate prin cauţiuni bancare.

"Cauţiunea (...) este o formă a asigurării rambursării creditului. Ea se aplică în relaţiile băncii atît cu persoane juridice cît şi cu persoane fizice.
La aplicare către persoanele juridice, cauţiunea spre deosebire de garanţie se întocmeşte printr-un contract între bancă şi fudeiusor. Conform cauţiunii ultimul îşi asumă responsabilitatea să achite creditorului datoria debitorului în decursul unei perioade determinate de timp. În contract poate fi determinată suma maximală, pentru care fudeiusorul îşi asumă responsabilitatea să o ramburseze. În acelaşi timp cauţiunea poate prevedea responsabilutatea solidară (cauţiune bancară solidară), conform căreia banca-creditoare poate înainta cerinţele de plată a datpriei principale, atît către debitor, cît şi către fudeiusor, sau o responsabilitate suplimentară (cauţiune bancară simplă), conform căreia banca fudeiusor îşi asumă respinsabilitatea să achite datoriile clientului numai în cazul nerespectării de către ultimul a angajamentelor referitor la rambursarea creditului, dacă Contractul-cauţiune nu prevede altceva."

http://www.justice.md/lex/document_rom.php?id=7096FF70:415C9...

"Obligation cautionnée

L'obligation cautionnée est une reconnaissance de dette, souscrite par une entreprise au profit du Trésor Public, et garantie par une caution bancaire, dans le but de différer le paiement de la TVA ou de taxes assimilées (alcools, douanes, etc.). "

http://www.vernimmen.net/html/glossaire/definition_obligatio...

Pentru cauţiune sau fidejusiune vezi: http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=2618



silvia karen
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 204
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu
7 hrs
  -> Mulţumesc