KudoZ home » French to Romanian » Law: Contract(s)

engagement de résultat

Romanian translation: cu obligativitatea obtinerii de performante


14:10 Nov 10, 2008
French to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / companie de prestari servicii
French term or phrase: engagement de résultat
Contrats de fourniture d’énergie avec engagement de résultat, conduite et maintenance des installations de production, de distribution de chauffage et des systèmes de refroidissement
Aura Cherecheș
Romanian translation:cu obligativitatea obtinerii de performante
Explanation:
Contract prin care prestatorul se obliga, isi asuma obtinerea de rezultate performante
Selected response from:

mirelamatei
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3angajament/obligaţie de rezultat
Lucica Abil
3 +3obligaţia obţinerii de rezultate
Ana Andronache
4garantie de buna executieCristina Balmus
4cu obligativitatea obtinerii de performantemirelamatei


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cu obligativitatea obtinerii de performante


Explanation:
Contract prin care prestatorul se obliga, isi asuma obtinerea de rezultate performante

mirelamatei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
obligaţia obţinerii de rezultate


Explanation:
o posibilitate

Ana Andronache
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin
19 mins
  -> mulţumesc :)

agree  A. I.-Eberlé: Accord
1 hr
  -> mulţumesc :)

agree  Iosif JUHASZ
2 hrs
  -> mulţumesc :)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
angajament/obligaţie de rezultat


Explanation:
Obligaţiile contractuale pot fi clasificate în funcţie de mai multe criterii. După obiectul lor, obligaţiile se împart în obligaţii de rezultat şi obligaţii de mijloace sau de diligenţă. În context, este vorba despre o obligaţie de rezultat.

Obligation de résultat

Obligation pour le débiteur d'atteindre un résultat précis, son corollaire est l'obligation de moyens.

Le débiteur engage sa responsabilité du simple fait que l'obligation n'a pas été exécutée. Il ne peut alors échapper à sa responsabilité qu'en prouvant la survenance d'un cas de force majeure.

Cette distinction est aujourd'hui compensée par le rôle actif ou passif du créancier.

C'est une obligation en vertu de laquelle le débiteur est tenu d'un résultat précis. Ainsi, le transporteur de personnes s'engage envers le voyageur à le déplacer d'un point A à un point B. Exemple: La SNCF

L'existence d'une telle obligation permet au créancier de mettre en jeu la responsabilité de son débiteur par la simple constatation que le résultat promis n'a pas été atteint, sans avoir à prouver une faute.
(=> Voir article 1147 du Code Civil <=)
http://fr.wikipedia.org/wiki/Obligation_de_résultat

Comment faire des choix ? (ex: entre *obligation de moyens ou engagement de résultats*)
http://64.233.183.104/search?q=cache:evpJ0Rjz8HAJ:www.iut-lp...

D. În sfârşit, în literatura juridică îşi face loc tot mai mult, deşi uneori estecontestată, şi o altă clasificare a obligaţiilor după obiectul lor, reţinându-se două categorii: a) obligaţiile determinate sau, cum mai sunt denumite, *obligaţiile de rezultat* şi b) obligaţiile de prudenţă şi diligenţă sau, cum mai suntdenumite, obligaţiile de mijloace.Ceea ce este caracteristic pentru obligaţia determinată (de rezultat) este faptul că obligaţia este strict precizată sub aspectul obiectului şi scopului urmă-rit, debitorul obligându-se ca, desfăşurând o anumită activitate, să atingă un rezultat bine stabilit.
http://64.233.183.104/search?q=cache:mdQuyaWsMxkJ:www.hamang...

Obligatie de rezultat

Sinonim - obligatie determinata

Acea obligatie in care obiectul si scopul urmarite de parti sunt bine precizate, debitorul obligandu-se ca prin actiunea sau inactiunea lui sa obtina un anumit rezultat in favoarea creditorului.

Prestatia este executata numai daca rezultatul la care s-a obligat debitorul a fost obtinut.
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=1511

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monica Tuduce: Categoric: http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3040/Obligatie_de_rezu...
14 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Cristina Bolohan
17 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Paola Dentifrigi: obligaţie de rezultat (traduc un contract RO>IT) :-)
177 days

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
garantie de buna executie


Explanation:
Sugestie

Conform GDT:
fr. engagement de résultat = engl. performance bond

Def: Engagement ferme pris par l'entreprise titulaire d'un marché de respecter les conditions de ce marché et de garantir l'atteinte des objectifs établis.

Synonyme: garantie de résultat




Cristina Balmus
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian