KudoZ home » French to Romanian » Law (general)

sur ce requis

Romanian translation: chemate la aceasta


12:59 Nov 2, 2008
French to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
French term or phrase: sur ce requis
En conséquence, la REPUBLIQUE FRANCAISE mande et ordonne à tous Huissiers de Justice sur ce requis de mettre le présent jugement à exécution.
Aux PROCUREURS GENERAUX ET AUX PROCUREURS DE LA REPUBLIQUE près les tribunaux de Grande Instance d’y tenir la main.
A tous Commandants et Officiers de la Force publique d'y prêter main-forte lorsqu’ils en seront légalement requis.
mara_cojocaru
Romania
Romanian translation:chemate la aceasta
Explanation:
Este formula executorie, care la noi sună aşa:

Art. 269. - Hotararile judecatoresti vor fi investite cu formula executorie, daca legea nu prevede altfel. Formula executorie are urmatorul cuprins:

«Noi, Presedintele Romaniei»
(Aici urmeaza cuprinsul hotararii).
«Dam imputernicire si ordonam organelor de executare sa puna in executare prezenta hotarare. Ordonam agentilor fortei publice sa acorde concursul la executarea acestei hotarari, iar procurorilor sa staruie pentru ducerea ei la indeplinire, in conditiile legii. Spre credinta, prezenta (hotarare) s-a semnat de ..........(Urmeaza semnatura presedintelui si a grefierului)»."
http://www.tititudorancea.ro/z/legea_459_2006_modificarea_co...

mande et ordonne à tous Huissiers de Justice *sur ce requis* de mettre le présent jugement à exécution - dă împuternicire şi ordonă organelor de executare *chemate la aceasta* să pună în executare prezenta hotărâre ...”

lorsqu’ils en seront légalement requis - atunci când li se va cere potrivit legii

De obicei, am întâlnit „à ce requis”, dar sensul este acelaşi.

Referinţe:
requis, à ce - called upon heretofore
http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index800...

sur ce requis - as herein required
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=1061524

La noi, formula executorie conţine „în condiţiile legii”, care înlocuieşte termenul „requis”.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-02 15:28:36 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă vrei să sune mai modern poţi să spui: „dă împuternicire şi ordonă organelor de executare competente”.
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
multumesc mult!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3chemate la aceasta
Lucica Abil
5 -1partea/persoaa/acuzatul
clauswe


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
partea/persoaa/acuzatul


Explanation:
...


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/french_to_english/law_general/2501...
clauswe
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lucica Abil: Nu în acest context. Aici este vorba pur şi simplu despre verbul requérir http://www.la-conjugaison.fr/du/verbe/requerir.php
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
chemate la aceasta


Explanation:
Este formula executorie, care la noi sună aşa:

Art. 269. - Hotararile judecatoresti vor fi investite cu formula executorie, daca legea nu prevede altfel. Formula executorie are urmatorul cuprins:

«Noi, Presedintele Romaniei»
(Aici urmeaza cuprinsul hotararii).
«Dam imputernicire si ordonam organelor de executare sa puna in executare prezenta hotarare. Ordonam agentilor fortei publice sa acorde concursul la executarea acestei hotarari, iar procurorilor sa staruie pentru ducerea ei la indeplinire, in conditiile legii. Spre credinta, prezenta (hotarare) s-a semnat de ..........(Urmeaza semnatura presedintelui si a grefierului)»."
http://www.tititudorancea.ro/z/legea_459_2006_modificarea_co...

mande et ordonne à tous Huissiers de Justice *sur ce requis* de mettre le présent jugement à exécution - dă împuternicire şi ordonă organelor de executare *chemate la aceasta* să pună în executare prezenta hotărâre ...”

lorsqu’ils en seront légalement requis - atunci când li se va cere potrivit legii

De obicei, am întâlnit „à ce requis”, dar sensul este acelaşi.

Referinţe:
requis, à ce - called upon heretofore
http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index800...

sur ce requis - as herein required
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=1061524

La noi, formula executorie conţine „în condiţiile legii”, care înlocuieşte termenul „requis”.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-02 15:28:36 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă vrei să sune mai modern poţi să spui: „dă împuternicire şi ordonă organelor de executare competente”.

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 172
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
multumesc mult!
Notes to answerer
Asker: multumesc mult! Cred ca este foarte bine asa!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rose Marie Matei
8 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Minerva Potolea
2 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Irina-Maria Foray
18 hrs
  -> Mulţumesc!