KudoZ home » French to Romanian » Law/Patents

juge des requêtes/ juge des référés

Romanian translation: ordonanta de référé


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:jugement de référé
Romanian translation:ordonanta de référé
Entered by: Oana Dorobantu

11:26 Mar 17, 2002
French to Romanian translations [PRO]
Law/Patents / procedura civila franceza
French term or phrase: juge des requêtes/ juge des référés
Pour containdre plus surement le banquier, on voit le donneur d'ordre s'adresser au juge des requêtes, sauf a ce que son ordonnance puisse etre retracteee en référé, ou directement au juge des référés... Caut un corespondent in procedura civila romana. daca exista... sau o traducere macar
Oana Dorobantu
Romania
Curtea (judecatorul) de motiuni / Procedura de urgenta
Explanation:
Pentru "juge des requętes", vezi si varianta in engleza a cazului prezentat in prima referinta.

"Juge des référés": une procédure rapide qui pallie une situation urgente alors que l'abus n'est pas sérieusement contestable, notamment lorsque la somme versée est suffisamment importante pour menacer l'équilibre financier de la victime. (vezi cea de-a doua referinta)

Selected response from:

corin
Grading comment
Pana la urma am lasat ordonanta de requete si ordonanta de refere (juge des referes = instanta competenta in procedura ordonantei de refere). Am gasit in unele carti de doctrina romanesti ca aceste ordonante s-au transformat in timp in ordonanta presedintiala din dreptul nostru, deci neavand un echivalent adecvat le-am lasat asa. De altfel in doctrina romaneasca mai veche se intalneste si ordonanta de refere. Multumesc oricum.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5judecator (care decide in materie) de hotarari provizoriiIon Georgescu
3Curtea (judecatorul) de motiuni / Procedura de urgenta
corin


  

Answers


1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Curtea (judecatorul) de motiuni / Procedura de urgenta


Explanation:
Pentru "juge des requętes", vezi si varianta in engleza a cazului prezentat in prima referinta.

"Juge des référés": une procédure rapide qui pallie une situation urgente alors que l'abus n'est pas sérieusement contestable, notamment lorsque la somme versée est suffisamment importante pour menacer l'équilibre financier de la victime. (vezi cea de-a doua referinta)




    Reference: http://www.fja.gc.ca/cf/1993/pub/v2/1993cfa0402.html
    Reference: http://www.yanous.com/pratique/droits/droits010216.html
corin
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 24
Grading comment
Pana la urma am lasat ordonanta de requete si ordonanta de refere (juge des referes = instanta competenta in procedura ordonantei de refere). Am gasit in unele carti de doctrina romanesti ca aceste ordonante s-au transformat in timp in ordonanta presedintiala din dreptul nostru, deci neavand un echivalent adecvat le-am lasat asa. De altfel in doctrina romaneasca mai veche se intalneste si ordonanta de refere. Multumesc oricum.

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
judecator (care decide in materie) de hotarari provizorii


Explanation:
echivalentul (descriptiv) al juge de referes. Nu are corespondent in procedura civila romana.

Ion Georgescu
PRO pts in pair: 8