KudoZ home » French to Romanian » Mechanics / Mech Engineering

pierrer

Romanian translation: a şlefui/ a da cu şmirghel/ a poliza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:pierrer
Romanian translation:a şlefui/ a da cu şmirghel/ a poliza
Entered by: Monica Tuduce

18:44 Mar 22, 2007
French to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
French term or phrase: pierrer
Démonter la règle de guidage droite, nettoyer la surface d'appui de la règle, la pierrer.
Delia Georgescu
Romania
a şlefui/ a da cu şmirghel/ a poliza
Explanation:
depinde de instrumentul cu care se face operaţiunea
Selected response from:

Monica Tuduce
Luxembourg
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2a şlefui/ a da cu şmirghel/ a poliza
Monica Tuduce
4 -1a pava/a acoperi cu pietre
silvia karen


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
a şlefui/ a da cu şmirghel/ a poliza


Explanation:
depinde de instrumentul cu care se face operaţiunea

Monica Tuduce
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: a slefui fin
8 mins

agree  Felicia Mitrasca: "pierre de rectification", de exemplu, este o piatră de rectificare/polizare căreia i se spune de multe ori doar "pierre".
1 day12 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
a pava/a acoperi cu pietre


Explanation:
poate chiar a pietrui dacă este vorba de o suprafaţă mare

În dicţionar am găsit următoarea definiţie:

PIERRÉE, subst. fém.
A. Conduit de pierres sèches pour l'écoulement des eaux. On le draine [le terrain] afin de l'assécher et de le rendre plus compact, on emploie dans ce but des pierrées transversales avec un drain longitudinal à l'amont (BRICKA, Cours ch. de fer, t.1, 1894, p.101).

B. Construction par pierrée. ,,Construction faite en jetant pêle-mêle, mais lit par lit, des cailloux ou des pierres dans des caisses``
http://www.lexilogos.com/francais_langue_dictionnaires.htm

silvia karen
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Felicia Mitrasca: Verbul este "empierrer" în cazul acestei definiţii.
1 day11 hrs
  -> Da, este posibil să mă fi înşelat în acest caz, deoarece în dicţionar verbul "pierrer" nu figurează, l-am luat drept un sinonim al lui "empierrer"