KudoZ home » French to Slovak » Mechanics / Mech Engineering

canter, cant (v angličtine)

Slovak translation: uhol, sklon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:canter, cant (v angličtine)
Slovak translation:uhol, sklon
Entered by: Jan Kolesar

12:28 Dec 9, 2010
French to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / spracovanie dreva
French term or phrase: canter, cant (v angličtine)
déligneuse canter

Je slovo "canter" synonymom slova "chod"? Našla som to len v spojení s cvalom, klusom, ktorý sem vôbec nezapadá.

I would appreciate your help in finding the right translation for this expression as I only found the basic translation related to horses...

Ďakujem./Thank you.
Katarina Perna
Slovakia
uhol, sklon
Explanation:
Naši fortovia zvykli hovoriť "musíš to píliť do kantu" ;-))

--------------------------------------------------
Note added at 13 min (2010-12-09 12:42:17 GMT)
--------------------------------------------------

fotrovia

--------------------------------------------------
Note added at 23 min (2010-12-09 12:52:19 GMT)
--------------------------------------------------

déligneuse =>rozrezávacia píla
V praxi sa veľmi často používajú uhlové píly (pília s nastaveným uhlom).
Selected response from:

Jan Kolesar
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4uhol, sklon
Jan Kolesar
3omietacia píla
Jan Chupac
3hranolovacia píla
Milada Major


Discussion entries: 7





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uhol, sklon


Explanation:
Naši fortovia zvykli hovoriť "musíš to píliť do kantu" ;-))

--------------------------------------------------
Note added at 13 min (2010-12-09 12:42:17 GMT)
--------------------------------------------------

fotrovia

--------------------------------------------------
Note added at 23 min (2010-12-09 12:52:19 GMT)
--------------------------------------------------

déligneuse =>rozrezávacia píla
V praxi sa veľmi často používajú uhlové píly (pília s nastaveným uhlom).

Jan Kolesar
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 23
Notes to answerer
Asker: To je dobré, ale ako to preložiť? Keď mám program k nejakej rozmietavacej píle, tak mi ten význam uniká. Je to nejaký remeň alebo pás?? Vôbec netuším, o čo by mohlo ísť.

Asker: A déligneuse reverse?


55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hranolovacia píla


Explanation:
myslím si, že v orig. ide o takúto pílu: http://www.memwood.com/fr/canter_slabber.html

SK ekvivalent by mohol byť: http://tos-slovakia.sk/p/00103/hranolovacie-pily

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-09 13:37:30 GMT)
--------------------------------------------------

pas de quoi:-)

Milada Major
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
Notes to answerer
Asker: uf, ďakujem za pomoc!


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
omietacia píla


Explanation:
TWIN – Dvojitá pásová píla s priemerom obehového kolesa od 105 do 180 cm a pononom od 22 so 150 kW. Je určená na porez kmeňového reziva s funkciou spätného návratu – revers.

Použil by som omietacia píla, alebo ak sa jedná o pásovú pílu tak potom pásová omietacia píla. Omietanie je rezanie hranolov na dosky alebo alebo zarovnávanie okrajov dosiek.Hranolovacia píla ako uviedla Miladka slúži na výrobu hranolov(priziem) z kmeňa. Revers by som ponechal alebo použil termín spätný návrat.


    Reference: http://www.szt.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=...
    Reference: http://tos-slovakia.sk/p/0010201/omietacia-a-rozmietacia-pil...
Jan Chupac
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Slovak