KudoZ home » French to Swedish » Bus/Financial

Le luxe et le grand public

Swedish translation: lyx- och konsumentartiklar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Le luxe et le grand public
Swedish translation:lyx- och konsumentartiklar
Entered by: Mario Marcolin

00:49 Aug 23, 2002
French to Swedish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: Le luxe et le grand public
Un pic des investissements, notamment dans le Luxe et le grand public.
Helen
lyx- och konsumentartiklar
Explanation:
"notamment dans le Luxe et le grand public."
-> i synnerhet i segmenten lyx- och konsumentartiklar."

"massartiklar" vore mer logiskt men tycks mest använt i inskränkt mening som " skruv, bult etc"
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lyx- och konsumentartiklar
Mario Marcolin
4En investeringstopp bland annat i lyx- och storpubliksegmententompa


Discussion entries: 3





  

Answers


11 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
En investeringstopp bland annat i lyx- och storpubliksegmenten


Explanation:
känns rätt

tompa
PRO pts in pair: 7

16 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lyx- och konsumentartiklar


Explanation:
"notamment dans le Luxe et le grand public."
-> i synnerhet i segmenten lyx- och konsumentartiklar."

"massartiklar" vore mer logiskt men tycks mest använt i inskränkt mening som " skruv, bult etc"

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 136
Grading comment
tack!