KudoZ home » French to Swedish » Engineering: Industrial

chariot de cintrage axe 0

Swedish translation: bockningsvagn 0-axeln


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:chariot de cintrage axe 0
Swedish translation:bockningsvagn 0-axeln
Entered by: Monika Lebenbaum

09:00 Dec 23, 2005
French to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
French term or phrase: chariot de cintrage axe 0
bruksanvisning
Monika Lebenbaum
bockningsvagn 0-axeln
Explanation:
ordagrant
Selected response from:

asptech
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bockningsvagn 0-axelnasptech
1centreringssläde för 0-axelnStaffan Wiman


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
centreringssläde för 0-axeln


Explanation:
ren vansinnesgissning. Jag vet ju inte vad det är. Men chariot betyder släde i vissa tekniska sammanhang
Fast cintrage betyder inte centrering, snarare välvning, rundning, böjning.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
Grading comment
Tack ändå och gott nytt år!
The asker has declined this answer
Comment: Tack ändå och gott nytt år!

3 days6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bockningsvagn 0-axeln


Explanation:
ordagrant


    Reference: http://www.phi-tulip.com/fr/largebend_fr.htm
asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8