Stakeholder

Bulgarian translation: заинтересована страна

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Stakeholder
Bulgarian translation:заинтересована страна
Entered by: Veneta Georgieva

14:03 Apr 22, 2005
German to Bulgarian translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
German term or phrase: Stakeholder
§©§Ñ §ã§ì§Ø§Ñ§Ý§Ö§ß§Ú§Ö §Ü§à§ß§ä§Ö§Ü§ã§ä§ì§ä §Þ§Ú §Ö §ß§Ñ §ß§Ö§Þ§ã§Ü§Ú §Ö§Ù§Ú§Ü §Ú §Ù§Ñ§ä§à§Ó§Ñ §Õ§Ñ§Ó§Ñ§Þ §Ú §á§â§Ö§Ó§à§Õ§Ñ §ß§Ñ §Ú§Ù§â§Ö§é§Ö§ß§Ú§Ö§ä§à §Ù§Ñ §Ü§à§Ý§Ö§Ô§Ú§ä§Ö, §Ü§à§Ú§ä§à §ß§Ö §Ó§Ý§Ñ§Õ§Ö§ñ§ä §ß§Ö§Þ§ã§Ü§Ú.

XXX sch¨¹tzt die immateriellen und materiellen Werte im Interesse der Stakeholder und der Gesellschaft.

XXX §á§Ñ§Ù§Ú/§à§á§Ñ§Ù§Ó§Ñ §ß§Ö§Þ§Ñ§ä§Ö§â§Ú§Ñ§Ý§ß§Ú§ä§Ö §Ú §Þ§Ñ§ä§Ö§â§Ú§Ñ§Ý§ß§Ú§ä§Ö §è§Ö§ß§ß§à§ã§ä§Ú §Ó §Ú§ß§ä§Ö§â§Ö§ã §ß§Ñ Stakeholder §Ú §à§Ò§ë§Ö§ã§ä§Ó§à§ä§à.

§Á§ã§ß§à §Þ§Ú §Ö §é§Ö §á§à§Õ "Stakeholder" §ã§Ö §â§Ñ§Ù§Ò§Ú§â§Ñ§ä §Ó§ã§Ú§é§Ü§Ú §Ú§Þ§Ñ§ë§Ú §à§ä§ß§à§ê§Ö§ß§Ú§Ö §ã§ì§ä§â§å§Õ§ß§Ú§è§Ú, §Ü§Ý§Ú§Ö§ß§ä§Ú, §Ò§Ú§Ù§ß§Ö§ã §á§Ñ§â§ä§ß§î§à§â§Ú, §Õ§à§ã§ä§Ñ§Ó§é§Ú§è§Ú, §Ñ§Ü§è§Ú§à§ß§Ö§â§Ú/§Ú§ß§Ó§Ö§ã§ä§Ú§ä§à§â§Ú. §®§à§Ý§ñ §Õ§Ñ §Þ§Ú §á§â§Ö§Õ§Ý§à§Ø§Ú§ä§Ö §ã§ì§Ò§Ú§â§Ñ§ä§Ö§Ý§ß§à §á§à§ß§ñ§ä§Ú§Ö §ß§Ñ §Ò§ì§Ý§Ô§Ñ§â§ã§Ü§Ú §Ö§Ù§Ú§Ü, §ã§ì§à§ä§Ó§Ö§ä§ã§ä§Ó§Ñ§ë§à §ß§Ñ Stakeholder. §¡§Ü§à §ß§ñ§Þ§Ñ §ä§Ñ§Ü§à§Ó§Ñ, §á§â§Ú§Ö§Þ§Ý§Ú§Ó§à §Ý§Ú §Ö §Õ§Ñ §à§ã§ä§Ñ§Ó§ñ §Ó §Ò§ì§Ý§Ô§Ñ§â§ã§Ü§Ú§ñ §ä§Ö§Ü§ã§ä "Stakeholder", §Ú§Ù§á§Ú§ã§Ñ§ß§à §ß§Ñ §Ñ§ß§Ô§Ý§Ú§Û§ã§Ü§Ú.

§¢§Ý§Ñ§Ô§à§Õ§Ñ§â§ñ §á§â§Ö§Õ§Ó§Ñ§â§Ú§ä§Ö§Ý§ß§à §Ù§Ñ §à§ä§Ù§Ú§Ó§é§Ú§Ó§à§ã§ä§ä§Ñ §£§Ú.
Veneta Georgieva
Bulgaria
заинтересована страна
Explanation:
не мога да разчета контекста, но по принцип това е отговорът.
Selected response from:

Comtrans1
Grading comment
Blagodarya!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2заинтересована страна
Comtrans1
4 +1Sobstvenik na kapitala ili akcioner -v tozi text
zuvi
5 -1посредник
TransGlobe
4собственик на дял в дружество, вложител
Ludmilla Eimer


Discussion entries: 6





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
stakeholder
заинтересована страна


Explanation:
не мога да разчета контекста, но по принцип това е отговорът.

Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Blagodarya!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antonina Zaitseva
4 mins

agree  klyunchev: Ëèíãâî 10: çàèíòåðåñîâàííàÿ ñòîðîíà, çàèíòåðåñîâàííîå ëèöî; äåïîçèòàðèé ñïîðíîãî èìóùåñòâà. Ñðåùàë ñúì è "ãðóïà ïî èíòåðåñè". Òóê å â ìí. ÷.: çàèíòåðåñîâàííûå ñòîðîíû; çàèíòåðåñîâàííûå êðóãè.
1 hr

neutral  Mihail M Mateev: äåïîçèòàðèé ñïîðíîãî èìóùåñòâà.- òîâà íå å ëè åäèí âèä ïîñðåäíèê, êàêòî ãî äàâà êàòî ïðåâîä kiprilov? "ïîñðåäíèê ïðè ñäåëêà" èëè ïðîñòî "äåïîçèòàð".
14 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
stakeholder
посредник


Explanation:
посредник също доста подходящ превод...

TransGlobe
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  klyunchev: Íå ñå ñðåùà òàêîâà òúëêóâàíå íèêúäå.
1 hr

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
собственик на дял в дружество, вложител


Explanation:
Stakeholder ist Anteilsinhaber. Viz napr. linka po-dolu.
Veneta, tuk ne stawa wapros za obstestwo, a za druzestwo (targowsko, akzionerno druzestwo.
Otgoworat mi idwa tolkowa kasno, sastoto ne bjach poluchila saobstenie za nov wapros. Dano da wse oste mojat otgowor da ti pomogne.


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Stakeholder
Ludmilla Eimer
Germany
Works in field
Native speaker of: Bulgarian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Sobstvenik na kapitala ili akcioner -v tozi text


Explanation:
Zdravejte Kolegi !
Izvinete , che se namesvam , no go pravia s dobri namerenija. Niakolko godini prevejdam podobni neshta i malko opit veche natrupach . Inache razbrach teksta. Bich go prevela taka:
X pazi materialno i nematerialno imushtestvo v interes na sobstvenicite na kapitala /ili akcionerite/ i drujestvoto.
Vijte LEO - kakvo izredi za Stakeholder
http://dict.leo.org/?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType=rel...
Pak v edna polska biznes -encyklopedia -< Stakeholder> prevejdat kato : owner of capital .
.. I v se pak triabva mi malko poveche informacja za prevoda , da sam sigurna na 100% , che taka stojat neshtata !

Pozdrav

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 6 hrs 4 mins (2005-04-23 20:08:09 GMT)
--------------------------------------------------

... ili sadrujnici , kogato stava duma za GmbH .


    Reference: /http://dict.leo.org/?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType=re...
    Reference: http://portalwiedzy.onet.pl/129160,haslo.html
zuvi
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pelagia: prevodat e aktzioneri!!!
1 day 2 hrs
  -> Blagodaria !




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search