Betriebe gewerblicher Art

Bulgarian translation: фирми от сферата на производството, услугите и занаятите

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Betriebe gewerblicher Art
Bulgarian translation:фирми от сферата на производството, услугите и занаятите
Entered by: bambina

20:05 Jan 26, 2004
German to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial
German term or phrase: Betriebe gewerblicher Art
Ausserdem fliessen in dieser Finanzgruppe die Steuererstattungen des Finanzamtes für überzahlte Steuern bei den Betrieben gewerblicher Art zusammen.
Maya Todorova
promishleno predprijatie
Explanation:
http://dict.leo.org/?search=gewerblich&searchLoc=0&relink=on...

Link ot LEO - German-English Online Dictionary
Selected response from:

bambina
Grading comment
Gewerbe се превежда и като "промишленост, и като "занаяти, услуги", така че и bambina, и Венета имат право.
Не знам как да обединим всичките тези неща. Дали ще е голяма грешка, ако кажем "фирми от сферата на производството,услугите и занаятите"? Стана много дълго, но в момента не ми хрумва нищо по-добро.
Благодаря на bambina и на Венета за предложенията! Давам тези 2 точки на bambina, защото виждам, че досега тя няма нито една точка. С това й пожелавам добър старт и много приятни моменти в proz!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1promishleno predprijatie
bambina
4занаятчийски дейности
Veneta Georgieva


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
promishleno predprijatie


Explanation:
http://dict.leo.org/?search=gewerblich&searchLoc=0&relink=on...

Link ot LEO - German-English Online Dictionary

bambina
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 22
Grading comment
Gewerbe се превежда и като "промишленост, и като "занаяти, услуги", така че и bambina, и Венета имат право.
Не знам как да обединим всичките тези неща. Дали ще е голяма грешка, ако кажем "фирми от сферата на производството,услугите и занаятите"? Стана много дълго, но в момента не ми хрумва нищо по-добро.
Благодаря на bambina и на Венета за предложенията! Давам тези 2 точки на bambina, защото виждам, че досега тя няма нито една точка. С това й пожелавам добър старт и много приятни моменти в proz!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evelina Mineva (X)
16 hrs
  -> Blagadorja za pooshtrenieto i milite pozhelanija! Do skoro!

2 days 18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
занаятчийски дейности


Explanation:
Занаятчийски дейности са обичайните производства и услуги, упражнявани с личен труд и с труда на членовете на семейството ....

Чл. 22. (1) Данъчната основа за лицата по чл. 21, ал. 2, избрали реда на облагане по този закон, както и за лицата по чл. 21, ал. 3, се определя, като облагаемият доход от съответната дейност се намалява със:
1. разходи за дейността в размер на:
а) ...
б) ...
в) ...
г) 35 на сто - за занаятчийски дейности извън посочените в глава четиринадесета, за упражняване на свободна професия или за извършване на услуги с личен труд;



    Reference: http://www.taxadmin.government.bg/arhiv/ai1407_03.htm
    Reference: http://www.abbulgaria.org/rent_zod.html
Veneta Georgieva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 494




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search