Schrumpffutter

Bulgarian translation: индукционен патронник, електро-магнитен патронник

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schrumpffutter
Bulgarian translation:индукционен патронник, електро-магнитен патронник
Entered by: Ani Stoilova

20:53 Aug 11, 2011
German to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Schrumpffutter
Üblicherweise werden solche Schrumpffutter durch eine induktive Schrumpfanlage thermisch erhitzt, wodurch sich der Innendurchmesser des Schrumpffutters vergrößert.
Ani Stoilova
индукционен патронник, електро-магнитен патронник
Explanation:
Това е патронник (на струг). По-общо наименование е притягащо устройство. Тъй като липсва още малко контекст, аз предполагам, че става въпрос за такова устройство, работещо със ТВЧ (ток висока честота) - който на индукционен принцип затяга детайла. Електро-магнитен патронник или индукционен патронник... В препратката: Schrumpfspannfutter
Selected response from:

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5термосвиваема облицовка, обшивка...
Julia Kostova
4индукционен патронник, електро-магнитен патронник
Christo Metschkaroff
Summary of reference entries provided
Schrumpffutter
Lada Petkova

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
термосвиваема облицовка, обшивка...


Explanation:
Schrumpf... на български е термосвиваемо ... От това изречение не ми е ясен смисълът на Futter, който може да бъде най-лазлични неща. За първата половина на думата съм сигурна.


    Reference: http://www.haimer.de/deutsch/
Julia Kostova
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 5

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
индукционен патронник, електро-магнитен патронник


Explanation:
Това е патронник (на струг). По-общо наименование е притягащо устройство. Тъй като липсва още малко контекст, аз предполагам, че става въпрос за такова устройство, работещо със ТВЧ (ток висока честота) - който на индукционен принцип затяга детайла. Електро-магнитен патронник или индукционен патронник... В препратката: Schrumpfspannfutter


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Spannfutter
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 56




Reference comments


8 hrs
Reference: Schrumpffutter

Reference information:
Shrink Chucks на английски и Оправка с термозажимом инструмента на руски. Има и снимка. Не се сещам как се нарича на български.
Ето и самият каталог
http://www.sa-tools.ru/site/upload/file/pilana_mct/kat_3.pdf

Но изглежда не е термосвиваем в този случай.

Ето думите от английско-българския политехнически речник
http://slovored.com/search/polytechnical/chuc

shrink мин. забой с магазиниране, магазинирам, свивам се, сбивам се, улягам, нагърчвам

chuck - обр. мет. закрепвам в патронник, патронник, планшайба



, по-скоро от английския и руски вариант е

Lada Petkova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search