Gleitbrille

Croatian translation: (sunčane) naočale s progresivnim lećama

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gleitbrille
Croatian translation:(sunčane) naočale s progresivnim lećama
Entered by: Ivana Zuppa-Baksa

09:17 Sep 10, 2010
German to Croatian translations [PRO]
Social Sciences - Medical: Instruments / Optik
German term or phrase: Gleitbrille
radi se o sunčanim naočalama koje se mogu koristiti i za blizinu i za daljinu, ne znam kako prevesti na hrvatski, njemački izraz je Gleitbrille, može li se eventualno to prevesti klizne naočale? Hvala
Ivana Zuppa-Baksa
Croatia
(sunčane) naočale s progresivnim lećama
Explanation:
Citat iz Wikipedie:
Vorteile von Gleitsichtbrillen [Bearbeiten]
Es wird nur eine Brille für Ferne und Nähe benötigt.
Der gleitende Übergang zwischen den Stärken wird oft angenehmer empfunden als der harte bei Bifokalbrillen.
Im Gegensatz zu Bifokalbrillen oder 2 getrennten Brillen kann man auch in der Zwischenentfernung (z. B. PC-Bildschirm) scharf sehen.
Im Gegensatz zu Bifokalgläsern kann ein Betrachter nicht feststellen, ob der Brillenträger eine Mehrstärkenbrille trägt. Dies hat nicht nur kosmetische Vorteile. Bifokalbrillen gelten bis heute als „Omabrille“. Dies wird mit einem Gleitsichtglas umgangen.
Früheinsteiger (Jungpresbyope) gewöhnen sich meist spontan an das neue Brillenglasformat und empfinden es als große Erleichterung.

Prema onome što ovdje piše, Gleit(sicht)brille i Bifokalbrille(n) nisu sinonimi.

Rekla bih da se radi o naočalama s progresivnim lećama:
http://www.optika-monokl.hr/progresivne_lece.html


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-09-10 11:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

Mogle bi proći i multifokalne leće, kako je navela kolegica Maja:
http://www.dict.cc/?s=Gleitsichtbrille

Multifokalne leće
Multifokalne, progresivne ili višežarišne leće, za razliku od monofokalnih i bifokalnih leća, imaju 3 ili više žarišta s neprimijetnim prijelazom između pojedinih žarišta. Koriste se za korekciju refrakcijskih grešaka kod osoba starijih od 40 godina (vidi prezbiopija) na svim udaljenostima, od udaljenih predmeta, predmeta na srednjoj udaljenosti (primjerice za gledanje u zaslon računala) i bliskih predmeta.
http://www.opto-centar.hr/pojmovnik-m.html
Selected response from:

Ivana Kahle
Croatia
Grading comment
Hvala, Ivana, to je dobro obrazložen odgovor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5progresivne naočale
sany
3 +2(sunčane) naočale s progresivnim lećama
Ivana Kahle
4 -1bifokalne naočale
Ivana Bjelac


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
bifokalne naočale


Explanation:
mislim da se radi o takvim naočalama, ja ih imam. Njih morate kliznuti po nosu gore-dole da se mogu koristiti i za blizinu i za daljinu

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2010-09-10 10:08:50 GMT)
--------------------------------------------------

nikako ne bih upotrijebila izraz "klizne naočale".
No kako se radi o sunčanim, onda radije sunčane bifokalne naočale


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Gleitsichtglas
Ivana Bjelac
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maja Basara: Istina, ali ovdje se ujedno radi o sunčanim naočalama. Postoji li izraz bifokalne (ili možda čak multifokalne) sunčane naočale?
9 mins

disagree  sany: Zu Multifokalbrillen zählen die Bifokalbrille als Sehhilfe für zwei feste Entfernungsbereiche(in der Regel Ferne und Nähe) und die Gleitsichtbrille zur übergangslosen Korrektur für alle Bereiche zwischen Ferne und Nähe. http://de.wikipedia.org/wiki/Brille
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
(sunčane) naočale s progresivnim lećama


Explanation:
Citat iz Wikipedie:
Vorteile von Gleitsichtbrillen [Bearbeiten]
Es wird nur eine Brille für Ferne und Nähe benötigt.
Der gleitende Übergang zwischen den Stärken wird oft angenehmer empfunden als der harte bei Bifokalbrillen.
Im Gegensatz zu Bifokalbrillen oder 2 getrennten Brillen kann man auch in der Zwischenentfernung (z. B. PC-Bildschirm) scharf sehen.
Im Gegensatz zu Bifokalgläsern kann ein Betrachter nicht feststellen, ob der Brillenträger eine Mehrstärkenbrille trägt. Dies hat nicht nur kosmetische Vorteile. Bifokalbrillen gelten bis heute als „Omabrille“. Dies wird mit einem Gleitsichtglas umgangen.
Früheinsteiger (Jungpresbyope) gewöhnen sich meist spontan an das neue Brillenglasformat und empfinden es als große Erleichterung.

Prema onome što ovdje piše, Gleit(sicht)brille i Bifokalbrille(n) nisu sinonimi.

Rekla bih da se radi o naočalama s progresivnim lećama:
http://www.optika-monokl.hr/progresivne_lece.html


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-09-10 11:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

Mogle bi proći i multifokalne leće, kako je navela kolegica Maja:
http://www.dict.cc/?s=Gleitsichtbrille

Multifokalne leće
Multifokalne, progresivne ili višežarišne leće, za razliku od monofokalnih i bifokalnih leća, imaju 3 ili više žarišta s neprimijetnim prijelazom između pojedinih žarišta. Koriste se za korekciju refrakcijskih grešaka kod osoba starijih od 40 godina (vidi prezbiopija) na svim udaljenostima, od udaljenih predmeta, predmeta na srednjoj udaljenosti (primjerice za gledanje u zaslon računala) i bliskih predmeta.
http://www.opto-centar.hr/pojmovnik-m.html

Ivana Kahle
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala, Ivana, to je dobro obrazložen odgovor!
Notes to answerer
Asker: Hvala Ivana na objašnjenju!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sany: Zu Multifokalbrillen zählen die Bifokalbrille als Sehhilfe für zwei feste Entfernungsbereiche(in der Regel Ferne und Nähe) und die Gleitsichtbrille zur übergangslosen Korrektur für alle Bereiche zwischen Ferne und Nähe. http://de.wikipedia.org/wiki/Brille
3 hrs
  -> Hvala, sany!

agree  Hijacinta Grohs
11 hrs
  -> Hvala!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
progresivne naočale


Explanation:
Gleitbrille=progresivne naočale

--------------------------------------------------
Note added at 5 Stunden (2010-09-10 14:56:57 GMT)
--------------------------------------------------

SLIKA 12
Ali u početnoj fazi staračke dalekovidnosti vid je još uvijek dobar na daljinu jer je dužina očne jabučice još uvijek 24 mm. To su ljudi s dioptrijom npr. +1,00. No s vremenom proces napreduje, kosi mišići guraju očnu jabučicu još jače, te njena dužina postaje kraća od 24 mm. Stoga takav čovjek više ne vidi oštro ni na daljinu ni na blizinu, ali mu je vid na daljinu još uvijek bolji nego na blizinu. Takvi ljudi moraju nositi tzv. bifokalne naočale na kojima je na gornjem dijelu stakala manja dioptrija za gledanje na daljinu, a na donjem dijelu veća dioptrija za gledanje na blizinu. No kako proces napreduje vid postaje sve lošiji i takvi ljudi moraju nositi tzv. multifokalne ili progresivne naočale. Te naočale imaju sličnost piramide, gdje se kroz vrh te tzv. piramide, gdje je leća najmanje jakosti, gleda na daljinu. Gledanjem kroz sredinu te tzv. piramide vide se oštro predmeti na srednjoj udaljenosti od očiju, a gledanjem kroz donji dio te tzv. piramide gdje je jakost leće najveća, vide se oštro predmeti koji su blizu.

http://www.drmilanpavic.hr/dioptrija.htm

Example sentence(s):
  • progresivne naočale

    Reference: http://www.drmilanpavic.hr/dioptrija.htm
sany
Bosnia and Herzegovina
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search