Abstumpfen

Czech translation: množství přidané kyseliny nebo zásady k úpravě pH

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Abstumpfen
Czech translation:množství přidané kyseliny nebo zásady k úpravě pH
Entered by: bondy

20:33 Sep 2, 2020
German to Czech translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / zařízení na dávkování chmele
German term or phrase: Abstumpfen
Abstumpfen
Bezeichnung für die Verminderung der Konzentration von Wasserstoff- bzw. Hydroxid-Ionen durch Zusatz von Basen bzw. Säuren ohne Überschreitung des Neutralisationspunktes.
bondy
Czech Republic
množství přidané kyseliny nebo zásady k úpravě pH
Explanation:
Abstumpfen einer Säure oder einer Base

Abstumpfen ist die Verminderung der sauren oder basischen Reaktion einer Lösung bzw. eines Elektolyten ohne Überschreitung des Neutralisationspunktes.

Das Abstumpfen erfolgt durch den entsprechenden Zusatz von Säuren, Laugen oder Salzen, bis der gewünschte pH-Wert erreicht ist.

Englisch: blunting.
https://www.internetchemie.info/chemie-lexikon/a/abstumpfen....
https://www.wissen.de/lexikon/abstumpfen

pH (angl. potential of hydrogen, lat. pondus hydrogenia, tj. „potenciál vodíku“), též vodíkový exponent je číslo, kterým v chemii vyjadřujeme, zda vodný roztok reaguje kysele či naopak zásaditě (alkalicky).

Fundamentals of beer and hop chemistry
https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S010...

https://is.muni.cz/th/gxhyr/Pivo_a_kvasna_chemie.pdf
Kvasná chemie a výroba piva - Bakalářská práce

Chmel je důležitou pivovarskou surovinou a bývá označován jako „koření piva“. Závisí na něm konečná chuť, zejména hořkost.

3.4 Současná technologie výroby piva
3.4.1 Sklizeň chmele
Chmel patří mezi trvalky, proto se nemusí každé jaro znova sázet. Aby se chmel neplazil po zemi, uchytává se na tyče. Dozrávat začíná koncem srpna, kdy jsou šištice chmele uzavřené, pevné a v ruce šelestí. Tehdy se několikametrové rostliny stahují a odváží se na
česačku, kde se chmel zbavuje listů a dalších nečistot.
Poté je chmel v pytlích převážen do „sušičky“. Sušení probíhá ve vysokopodlažních sušících budovách, kde se chmel suší suchým ohřátým vzduchem. Suší se při teplotě do 45°C po dobu 4–6 hodin, čímž se odpaří asi 70% vody. Sušením nesmí chmel ztratit svou původní barvu a vůni. Je-li chmel určen pro vývoz do zahraničí, provádí se tzv. síření (chmel je uzavřen ve speciální komoře, kde se spaluje síra), aby měl delší trvanlivost.



Nařízení Komise (EHS) č. 1517/77 (2 ) stanoví skupiny odrůd chmele.
Commission Regulation (EEC) No 1517/77 (2 ) establishes groups of hop varieties.

www.natur.cuni.cz
vyjadřuje (za dané teploty) míru disociace kyseliny nebo zásady, čím vyšší, tím vyšší ... NaCl); soli silné kyseliny a slabé zásady – pH se sníží (kyselé) – (např
Chemie - Výzkum a ochrana chmele a chmelové sadby ...http://www.chizatec.cz/?arc=97&sub=63
Úvodní strana / Oddělení chemie chmele ... Analýzy chmele a chmelových výrobků pro pěstitele a obchodní organizace na objednávku, ... Pivo, mladina:.
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
Díky
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4neutralizace
Ivan Šimerka
3množství přidané kyseliny nebo zásady k úpravě pH
Erzsébet Czopyk


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
množství přidané kyseliny nebo zásady k úpravě pH


Explanation:
Abstumpfen einer Säure oder einer Base

Abstumpfen ist die Verminderung der sauren oder basischen Reaktion einer Lösung bzw. eines Elektolyten ohne Überschreitung des Neutralisationspunktes.

Das Abstumpfen erfolgt durch den entsprechenden Zusatz von Säuren, Laugen oder Salzen, bis der gewünschte pH-Wert erreicht ist.

Englisch: blunting.
https://www.internetchemie.info/chemie-lexikon/a/abstumpfen....
https://www.wissen.de/lexikon/abstumpfen

pH (angl. potential of hydrogen, lat. pondus hydrogenia, tj. „potenciál vodíku“), též vodíkový exponent je číslo, kterým v chemii vyjadřujeme, zda vodný roztok reaguje kysele či naopak zásaditě (alkalicky).

Fundamentals of beer and hop chemistry
https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S010...

https://is.muni.cz/th/gxhyr/Pivo_a_kvasna_chemie.pdf
Kvasná chemie a výroba piva - Bakalářská práce

Chmel je důležitou pivovarskou surovinou a bývá označován jako „koření piva“. Závisí na něm konečná chuť, zejména hořkost.

3.4 Současná technologie výroby piva
3.4.1 Sklizeň chmele
Chmel patří mezi trvalky, proto se nemusí každé jaro znova sázet. Aby se chmel neplazil po zemi, uchytává se na tyče. Dozrávat začíná koncem srpna, kdy jsou šištice chmele uzavřené, pevné a v ruce šelestí. Tehdy se několikametrové rostliny stahují a odváží se na
česačku, kde se chmel zbavuje listů a dalších nečistot.
Poté je chmel v pytlích převážen do „sušičky“. Sušení probíhá ve vysokopodlažních sušících budovách, kde se chmel suší suchým ohřátým vzduchem. Suší se při teplotě do 45°C po dobu 4–6 hodin, čímž se odpaří asi 70% vody. Sušením nesmí chmel ztratit svou původní barvu a vůni. Je-li chmel určen pro vývoz do zahraničí, provádí se tzv. síření (chmel je uzavřen ve speciální komoře, kde se spaluje síra), aby měl delší trvanlivost.



Nařízení Komise (EHS) č. 1517/77 (2 ) stanoví skupiny odrůd chmele.
Commission Regulation (EEC) No 1517/77 (2 ) establishes groups of hop varieties.

www.natur.cuni.cz
vyjadřuje (za dané teploty) míru disociace kyseliny nebo zásady, čím vyšší, tím vyšší ... NaCl); soli silné kyseliny a slabé zásady – pH se sníží (kyselé) – (např
Chemie - Výzkum a ochrana chmele a chmelové sadby ...http://www.chizatec.cz/?arc=97&sub=63
Úvodní strana / Oddělení chemie chmele ... Analýzy chmele a chmelových výrobků pro pěstitele a obchodní organizace na objednávku, ... Pivo, mladina:.

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Díky
Notes to answerer
Asker: Díky


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
neutralizace


Explanation:
slovník
https://www.multitran.com/m.exe?l1=3&l2=1&CL=1&s=Abstumpfen

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 68
Notes to answerer
Asker: Díky





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search