ein kleines Schnippchen schlagen

Czech translation: (dotyčný) se dočká posměšků / projevů (gest) škodolibosti

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:ein kleines Schnippchen schlagen
Czech translation:(dotyčný) se dočká posměšků / projevů (gest) škodolibosti
Entered by: Edita Pacovska

20:34 Apr 18, 2015
German to Czech translations [PRO]
Folklore / lidové hry
German term or phrase: ein kleines Schnippchen schlagen
Der Spielführer dreht nun einen Holzteller und ruft dann die Nummer, die den Teller zu fanden hat. Gewöhnliche hat daan einer die Zahl vergessen oder so ungeschicht den Teller gefasst, dass dieser umfällt. Dafür wird er geschwärzt oder man schlägt ihm sonst ein kleines Schnippchen.

Nevím, ale tradiční výklady této fráze mi sem nějak nezapadají... Viz http://www.redensarten-index.de/suche.php?suchbegriff=~~eine...
nebo
http://www.cosmiq.de/qa/show/3272015/Woher-kommt-das-Wort-Sc...
Předem děkuji za radu!
Edita Pacovska
Czech Republic
(dotyčný) se dočká posměšků / projevů (gest) škodolibosti
Explanation:
napadá mě toto - možná by to logicky sedělo
http://www.duden.de/rechtschreibung/Schnippchen
Selected response from:

Dagmar Steidlova
Grading comment
Velký dík za Vaši pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4trochu klepnout přes prsty
Alice Hegrova
3vyvést někomu kousek (šprým) / dělat si šprýmy
Ales Horak
2(dotyčný) se dočká posměšků / projevů (gest) škodolibosti
Dagmar Steidlova


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vyvést někomu kousek (šprým) / dělat si šprýmy


Explanation:
myslím, že to může mít i takový význam, ale hru samotnou samozřejmě neznám

--------------------------------------------------
Note added at 10 h (2015-04-19 06:48:58 GMT)
--------------------------------------------------

taky to může mít význam: obelstít, napálit, přechytračit - ale to tu nepasuje

Ales Horak
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Děkuji!


10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(dotyčný) se dočká posměšků / projevů (gest) škodolibosti


Explanation:
napadá mě toto - možná by to logicky sedělo
http://www.duden.de/rechtschreibung/Schnippchen

Dagmar Steidlova
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Velký dík za Vaši pomoc!
Notes to answerer
Asker: Děkuji!


19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trochu klepnout přes prsty


Explanation:
... ve hře to možná může být myšleno doslova ... jinak se to používá ve smyslu vyzrát na někoho, popř. obehrát někoho ..

Alice Hegrova
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Děkuji!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search