Badstübl

Czech translation: lazebna

07:07 Oct 5, 2018
German to Czech translations [PRO]
History
German term or phrase: Badstübl
Auch die Kapelle, der Rossstall, das Reitstübl, ein gemauerter Getreidekasten, das Brauhaus im unteren Hof, die Schmiede und das Badstübl sowie beim oberen Tor der Turm waren 1507 von Lasla von Prag bzw. seiner Witwe errichtet worden.

Děkuji za pomoc.
seraalice
Czech Republic
Czech translation:lazebna
Explanation:
Tak abyste měla z čeho vybírat, házím do placu čtvrté slovo - lazebna. Lazebna bývala často veřejná, podobně jako lázně, ale na hradě či nějakém větším panském dvoře mohla být i soukromá. A z toho Vašeho popisu to na přepych vypadá, tam by se ta "lazebna" mohla hodit... :-)
Selected response from:

Dagmar Heeg
Czech Republic
Grading comment
Děkuji.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1lazebna
Dagmar Heeg
3láznička
Zdenek Mrazek
3koupelna
Dagmar Steidlova
3lázně
Jana Pavlová


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lázně


Explanation:
Viz odkaz - "Badestube"


    https://de.wikipedia.org/wiki/Badehaus
Jana Pavlová
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
koupelna


Explanation:
norddeutsch Badestube

https://de.wikipedia.org/wiki/Badezimmer

Dagmar Steidlova
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 20

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
láznička


Explanation:
ddd

Zdenek Mrazek
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lazebna


Explanation:
Tak abyste měla z čeho vybírat, házím do placu čtvrté slovo - lazebna. Lazebna bývala často veřejná, podobně jako lázně, ale na hradě či nějakém větším panském dvoře mohla být i soukromá. A z toho Vašeho popisu to na přepych vypadá, tam by se ta "lazebna" mohla hodit... :-)

Dagmar Heeg
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Děkuji.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zdenek Mrazek: Tohle je, myslím, to správné slovo! Hledal jsem ho, přemýšlel, ale nepodařilo se mi se na ně upamatovat. Inu, Lazebník sevillský, konečně jsem si i na něj vzpomněl! :-)
22 hrs
  -> :-) Taky se mi tohle peprné slovíčko do textu k roku 1507 líbí.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search