Wer der Zeit voraus ist, ist es auch allen anderen.

Czech translation: Kdo předběhl dobu, předběhl i všechny ostatní

07:16 Feb 28, 2019
German to Czech translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
German term or phrase: Wer der Zeit voraus ist, ist es auch allen anderen.
Je to nadpis. Význam asi chápu (Kdo má časový náskok, je napřed i před všemi ostatními.), ale moc se mi moje verze nelíbí.

Díky!
Ales Horak
Czech Republic
Czech translation:Kdo předběhl dobu, předběhl i všechny ostatní
Explanation:
:-)
Selected response from:

Lenka Handt
Czech Republic
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Kdo předběhl dobu, předběhl i všechny ostatní
Lenka Handt
3Kdo má náskok, ten je v čele
Jaromír Rux
3Kdo má vize (je inovativní), má náskok před ostatními
Dagmar Steidlova
3Kdo má časový náskok, je i o krok napřed před ostatními.
Pavel Roháč


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kdo má časový náskok, je i o krok napřed před ostatními.


Explanation:
:-)

Pavel Roháč
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kdo má vize (je inovativní), má náskok před ostatními


Explanation:
ve smyslu "kdo myslí/dohlédne" dál než ostatní (má větší schopnost/odvahu vidět do budoucna), atd..)



--------------------------------------------------
Note added at 10 min (2019-02-28 07:26:33 GMT)
--------------------------------------------------

Význam: innovativ sein; etwas tun, für das die Zeit noch nicht reif ist; eine Sache anfangen, für die es noch zu früh ist; visionär sein

Dagmar Steidlova
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 24

56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Kdo předběhl dobu, předběhl i všechny ostatní


Explanation:
:-)

Lenka Handt
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Kissik
1 min
  -> děkuji :-)

agree  Pavel Roháč: Jo! ;-)
6 days
  -> děkuji :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kdo má náskok, ten je v čele


Explanation:
.

Jaromír Rux
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search